در ديدار وزير خارجه روسيه با همتاي مصري اش طرفين با مداخله نظامي بيگانگان در امور سوريه مخالفت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سوريه، پرونده سوريه يکي از مهمترين پرونده هايي بود که در ديدار "سرگي لاوروف" وزير خارجه روسيه با همتاي مصري اش "محمد کامل عمرو" مطرح شد.

در اين ديدار بر اين مساله تاکيد شد که مسکو با قاهره بر سر اين مساله که ملت هاي منطقه بدون مداخله بيگانگان بايد خودشان سرنوشتشان را رقم بزنند.

همچنين طرفين بر ضرروت توقف خشونت ها در سوريه تاکيد کرده و گفتند بايد بحران اين کشور بر اساس بيانيه ژنو حل و فصل شود.

طرفين بر اين مساله تاکيد کردند که اين تنها ملت سوريه است که مشخص مي کند بشار اسد چه وقت بايد از قدرت کنار برود و جامعه جهاني نبايد براي اين کار پيش شرط بگذارد.

سرگي لاوروف گفت: توقف خشونت ها در سوريه ضروري است و بايد بر اساس بيانيه ژنو بحران سوريه حل و فصل شود. اين تنها ملت سوريه است که تصميم مي گيرد بشار اسد کي بايد برود و جامعه جهاني نبايد براي اين کار پيش شرط بگذارد.

وزير امور خارجه مصر تلاش مي کرد تا ديدگاهش با ديدگاه هاي روسيه در خصوص مخالفت با مداخله نظامي در امور سوريه مطابقت داشته باشد. وزير خارجه مصر بار ديگر اعلام کرد در سوريه تغيير رخ خواهد داد. وي همچنين بر ضرورت حفظ تماميت ارضي سوريه تاکيد کرد.

وزير خارجه مصر گفت: روشن است سران کنوني سوريه و در راس آن ها بشار اسد جايي در سوريه آينده ندارند. ما بايد به مساله انتقال قدرت بيانديشيم و به دنبال آن باشيم که اين مساله سريع انجام شود. سوريه بايد يکپارچه باقي بماند و تقسيم نشود. ما بايد تلاش کنيم تا جايي که مي توانيم از خشونت ها در اين کشور بکاهيم.

لاوروف و عمرو تنها به پرونده سوريه نپرداختند بلکه دو طرف پرونده فلسطين، روابط دو جانبه و قانون اساسي را نيز مورد بحث و بررسي قرار دادند.

طرفين بر ضرورت برپايي نشستي بين المللي براي اعلام منطقه خاورميانه به عنوان منطقه اي خالي از سلاح کشتار جمعي تاکيد کردند.

تغيير بنيادين نظام سوريه به يک خواسته بين المللي تبديل شده است به شرکت اين که اين تغيير، واقعي باشد و نه نمادين و بايد خواسته هاي مردم سوريه از طريق اين تغيير محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار