دبير انجمن مهندسي صنايع دريايي ايران تأکيد کرد: اين بخش با حدود 20 هزار نفر اشتغال مستقيم در مسير پيشرفت قرار دارد و در ساخت شناورها و سکوهاي دريايي به مرز خودکفايي رسيده است و فقط برخي ابزار دقيق و قطعات خيلي حساس وارد مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ محمد سعيد سيف در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: به ازاي هر يک شغل در صنايع دريايي حدود چهار شغل جانبي هم ايجاد مي شود.

وي با بيان اينکه ظرفيت ساخت کشتي هاي اقيانوس پيما در کشور وجود دارد افزود: اگر محيط مالي و اقتصادي در کشور براي توسعه اقتصاد دريايي فراهم شود به راحتي مي توانيم در اين عرصه يک انقلاب صنعتي و اقتصادي ايجاد کنيم و با توجه به سواحل طولاني در کشور، اين توانمندي وجود دارد.
 
سيف با تاکيد بر اينکه توسعه دريامحور اهرم اساسي اقتصاد مقاومتي و بهترين راه توسعه صنعت کشور است.

سيف گفت : صنايع دريايي دو بعد اساسي نظامي و صنعتي دارد و ما همان استانداردهاي بين المللي را بومي سازي کرده ايم و در حال حاضر در صنعت دريايي کشور استانداردهايي هم تراز استانداردهاي بين المللي در طراحي تاسيسات دريايي در حال بهره برداري است.
 
سيف با اشاره به اينکه ‌ايران از لحاظ علمي در سطح منطقه رتبه اول را در حوزه دريايي دارد، گفت : تعداد مقالات علمي-پژوهشي منتشر شده در ايران دو برابر ترکيه است و با ساير کشورهاي منطقه فاصله زيادي دارد.

دبير انجمن مهندسي دريايي ، از فعاليت بيش از 200 شرکت خصوصي و دولتي در حوزه‌هاي نظامي و غيرنظامي ساخت شناور خبر داد و افزود: اين مراکز پروژه‌هاي مهم کشتي‌سازي و فراساحلي را اجرا مي کنند./عب
برچسب ها: صنایع ، دریایی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار