اسناد فاش شده در آمریکا نشان دهنده تروریست تلقی شدن فعالان مدنی و معترضان در این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی دموکراسی اکنون، اسناد جدیدی که منتشر شده است نشان می دهد پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) از روزهای نخست شکل گیری جنبش تسخیر، فعالان این جنبش را زیرنظر داشته است. اسناد دولتی نشان می دهد که به فعالان این جنبش به چشم خطر تروریستی بالقوه نگریسته می شده است. فعالیت این جنبش در اوایل اوت سال 2011 شروع شد. از قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم، برای رهگیری فعالیت فعالان جنبش تسخیر استفاده شده است.

این درحالی است که همه شواهد و اسناد دولتی موید این است که این جنبش مخالف توسل به شیوه های خشونت آمیز بوده است. به هرحال، جنبش تسخیر که از نیویورک شروع شد گسترش پیدا کرد و به سراسر آمریکا کشیده شد. اف بی آی در مسیر تحقیقات خود در این زمینه، اطلاعاتی را که جمع آوری می کرد با پلیس محلی و شرکتها و دانشگاهها به اشتراک می گذاشت. در یکی از اسناد فاش شده اف بی آی تصریح شده ممکن است فعالان جنبش از این جنبش به منظور سوء استفاده از نارضایتی های عمومی مردم آمریکا از دولت بهره برداری کنند. اف بی آی اطلاعات را با استفاده از نیروهای خودش در جمع معترضان این جنبش نفوذ می کردند جمع می کرده است.

موسسه موسوم به بنیاد مشارکت برای عدالت مدنی به این اسناد اف بی آی دسترسی پیدا کرده است. البته این اسناد بسیار مختصر شده هستند. مقامات اف بی آی حاضر نشده اند درباره افشای این اسناد اظهارنظر کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار