اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه مستعفی رژیم صهیونیستی روز جمعه تنها راه ازسرگیری مذاکرات صلح با فلسطینیها را استعفای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ؛ لیبرمن با اعلام این مطلب افزود تا زمانیکه عباس ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی را برعهده دارد ازسرگیری مذاکرات صلح بین دو طرف بعید است.
وی افزود : اگر عباس در قدرت باقی بماند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین -حماس- و گروههای تندروی فلسطینی دیگر در نهایت کنترل کرانه باختری رود اردن را نیز به دست خواهند گرفت و پس از آن دیگر بازگشت به مذاکرات دیپلماتیک ممکن نخواهد بود.

این اظهارات لیبرمن در واکنش به اظهارات عباس بیان می شود که گفته بود اگر توقف مذاکرات پس از انتخابات اسرائیل ادامه داشته باشد و شهرک سازی نیز متوقف نشود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس خواهد گرفت تا به مقر تشکیلات خودگردان فلسطینی بیاید و به جای او بنشیند و کرانه باختری رود اردن را اداره کند.وزیر خارجه سابق اسرائیل افزود : ما از اینکه عباس به این نتیجه رسیده است استقبال می کنیم زیرا که پس از کناره گیری او از قدرت ازسرگیری روند دیپلماتیک ممکن خواهد بود.

وی اضافه کرد : ما با خوشحالی منتظر صدور بیانیه ای رسمی از دفتر عباس در خصوص بازنشستگی او هستیم ، گزینه های زیادی برای ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی وجود دارد.لیبرمن که ماه گذشته به علت فساد و خیانت در امانت استعفا کرد بارها استعفای عباس را خواستار شده و وی را مانعی برای دستیابی به صلح بین اسرائیل و فلسطینیها توصیف کرده است.
برچسب ها: لیبرمن ، عباس ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار