مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، گفت: دستگاه سیار صحت سنج استانداردهای جاری به دست متخصصان داخلی برای نخستین بار در کشور ساخته شده و با طراحی آن حدود 200 هزار یورو صرفه‌جویی ارزی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید پیروز موسوی مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان این مطلب گفت: طراحی دستگاه سیار صحت سنج و بهبود استانداردهای جاری به دست متخصصان جهاد دانشگاهی خوزستان ساخته شده و حدود 200 هزار یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور در پی دارد .

موسوی درباره اهمیت این سامانه در صنعت نفت افزود : یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کار صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور ، لزوم هم‌خوانی با استانداردهای روز دنیا است.

وی تصریح کرد: این سامانه باعث اعمال بیشتر نظارت ، کنترل و دقت بر عملیات صادرات نفت می شود و مشتریان خارجی هنگامی که از آزمایش‌های این سامانه مطلع شوند ‌تمایل بیشتری برای خرید نفت از ایران خواهند داشت.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود : این پروژه برای نخستین‌ بار در کشور و در سطح کشورهای منطقه خلیج فارس با طراحی کاملاً داخلی توسط متخصصان جهاد دانشگاهی خوزستان بومی‌سازی شد.

موسوی گفت : هم اکنون مراحل کالیبراسیون این سامانه در حال انجام است و در سریع‌ترین زمان ممکن برای به‌کارگیری در صنعت نفت به جزیره خارک منتقل می‌شود.

وی با اشاره به حجم 6 میلیارد تومانی قراردادهای پژوهشی شرکت پایانه های نفتی در قالب 9 پروژه ، درباره پروژه‌های در حال انجام این شرکت گفت : ابتدای هفته جاری دستگاه Hydrodozer برای نخستین بار در کشور در تبریز ساخته شد که این دستگاه باعث تسریع در عملیات پاکسازی ضایعات نفتی می‌شود.

موسوی اظهار داشت: سیستمی که پیش از این مورد استفاده قرار می‌گرفت به صورت دستی بود اما این دستگاه به‌طور اتوماتیک کار می‌کند.

همچنین پروژه بسیار بزرگی تحت عنوان مخازن زیرزمینی با حجم 10 میلیون بشکه برای نخستن‌بار در دستور کار شرکت قرار دارد که قرارداد این پروژه با واحد تحقیق و پژوهش قرارگاه کربلا منعقد شده ‌است.

وی با بیان این‌که پروژه بازوهای بارگیری نیز که برای نخستین‌بار در کشور در حال بومی‌سازی ‌است ، پروژه دیگر شرکت است که با جهاد دانشگاهی منعقد شده‌ است افزود : تاکنون نتایج بسیار خوبی از این پروژه‌ها گرفته شده ‌است و وقتی این پروژه‌ها اجرایی شوند ، صرفه‌جویی ارزی خوبی حاصل می‌شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار