يكي ديگر از شايع‌ترين سردردها؛ سردردهاي اضطرابي و هيجاني است و كودكاني كه مبتلا به اين نوع سردردها هستند، بايد محيط زندگي آرامي داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر امير سالاري فوق‌تخصص مغز و اعصاب كودكان با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر كودكي در مدرسه مشكل درسي دارد، اعتماد به نفس ندارد، تحت فشار است و به اين دلايل يك بار در هفته دچار سردرد مي‌شود، مي‌توان با تجویز پزشک و با مصرف مسكن، مشكل آن را رفع كرد.

دكتر امير سالاري افزود: اگر كودكي بيش از يك بار در هفته سردرد مي‌گيرد، بايد به پزشك مراجعه كند، زيرا منشا سردرد بايد در وي بررسي شود. اگر احتمال وجود مشكلات مغزي در كودك رد شود، مي‌توان با بهره‌گيري از درمان‌هاي ساده، زندگي راحت و شادي را براي كودكان فراهم كرد.

وی تصریح کرد: بچه‌ها حتي قبل از اين‌كه بتوانند صحبت كنند، سردرد دارند، اما نمي‌توانند بگويند و زماني كه به حرف مي‌آيند، از سردرد شكايت مي‌كنند.

عضو هيات علمي دانشگاه بقيه‌الله الاعظم یکی دیگر از شايع‌ترين سردرد در كودكان را ميگرن عنوان کرد و گفت: بعضي پدر و مادرها به این نوع سردرد اهميت نمي‌دهند و بعضي ديگر سردرد را به مشكلات چشمي بچه‌ها مربوط مي‌دانند، اما به طور معمول مشكلات چشمي همراه با سردرد نيست.

وی خاطرنشان کرد: اگر كودكي، نيمه شب با سردرد بيدار شود، بايد آن را يك مشكل مهم تلقي و بسرعت به پزشك مراجعه كرد./ح
برچسب ها: سردرد ، اضطراب ، استرس ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار