دبیر کمیته علمی همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده با اعلام اتمام کار ارزیابی مقالات و گزینش 11 مقاله از بین مجموع 105 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش محتوای کیفی مقالات دریافتی را بسیار عالی دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دکتر سید علی مرعشی دبیر کمیته علمی همایش گفت: نقش نخبگان حوزوی و دانشگاهی و رسانه ها در عملیاتی شدن محتوای این همایش و اثر گذاری گسترده آن در جامعه بسیار حائز اهمیت است در غیر این صورت نمی توان کارکرد علمی برای آن قائل بود.

وی با اشاره به این که موضوع زن و خانواده از دغدغه های بسیاری از دلسوزان کشور به ویژه مقام معظم رهبری است از استقبال بسیار خوب صاحب نظران اساتید حوزه و دانشگاه از این همایش و ارسال مجموعاً 105 مقاله خبر داد.

مرعشی عنوان کرد: اعضای کمیته علمی متشکل از چهار عضو هیات علمی دانشگاه و سه نفر از مدرسان حوزه علمیه با ترکیب جنسیتی سه نفر مرد و چهار نفر زن می باشند که تمام مقالات دریافتی را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی درباره نحوه ارزیابی مقالات توضیح داد: هر مقاله توسط سه ارزیاب مختلف مورد ارزیابی و امتیاز گذاری قرار گرفت و میانگین نمره دهی ارزیاب ها برای انتخاب مقالات مد نظر بود.

وی در ادامه گفت: در مجموع از بین 105 مقاله دریافتی 11 مقاله که نمرات بالاتر را کسب کرده و با محورهای همایش همخوانی بیشتری داشتند، انتخاب شد.

مرعشی اظهار داشت: البته گاهی مقاله ای نمره بالایی کسب کرده اما به علت ارتباط ضعیف با محورهای همایش در اولویت قرار نگرفته است.

وی متذکر شد: البته بسیاری از مقالات دریافتی از نظر محتوایی مقالات ارزشمندی هستند اما با توجه به محدودیت زمان سخنرانی در گزینش مقالات محدودیت داشتیم، از بین 11 مقاله برگزیده هم با توجه به محدودیت زمان بندی و طراحی همایش احتمالاً 9 مقاله به صورت سخنرانی و 2 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

دبیر کمیته علمی در بین مقالات دریافتی سهم مقالات دانشگاهی را بیشتر از سهم مقالات حوزوی اعلام کرد و افزود: البته تعداد مقالات حوزوی هم کم نبود اما در مجموع تعداد مقالات دانشگاهی بیشتر بوده است.

لازم به ذکر است همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده 10 دی ماه از ساعت 8 تا 12 به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود./ح
برچسب ها: مقاله ، همایش ، زن ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار