امام جمعه قم ضمن تأکید بر ضرورت توجه به تعالیم دینی در ساختمان سازی، از ساخت‌ و سازهای غیر اسلامی در کشور، به ویژه در قم انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با تأکید بر وجود اصول معماری و ساختمان‌سازی اسلامی در تعالیم دینی و سیره معصومین(علیهم‌السلام)‌ گفت: متأسفانه شاهدیم که در کنار آموزه‌های اسلامی در این عرصه، ساختمان‌هایی مجوز گرفته و ساخته می‌شود که هیچ تناسبی با آشیانه آل‌الله ندارد.
وی افزود: این که ساختمانی جلوی ورود نور خورشید به ساختمانی دیگر را بگیرد و یا ساختمان‌ها نسبت به هم اشراف داشته باشد،‌ با اصول اسلامی سازگار نیست.
امام جمعه قم با بیان این که رویه ساختمان‌سازی به صورت آپارتمان در مناطقی که خانه‌های دیگر به صورت سنتی و در طبقه‌های کم ساخته می‌شود، درست نیست، گفت: اگر می‌خواهیم فرزندانمان با حیا، مسجدی و با غیرت باشند، باید در ساخت و سازهایمان مراقب باشیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان مربوطه در این عرصه تقاضا داریم که این مسئله را در کشور، به ویژه در شهرهای مذهبی مانند قم و مشهد با جدیت مد نظر قرار دهند تا ساختمان سازی‌ها با حفظ حریم خصوصی افراد، رعایت محرم و نامحرم و... منافاتی نداشته باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.