انقلاب رسانه اي در آمريکا در حال رخ دادن است و درحقیقت الان کار به جایی رسیده است که بعضی از رسانه های آمریکائی مردم را به خاطر اعتماد نکردن به آنها، مسخره می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ريسرچ، برای مثال گزارش اخیر CNN با عنوان "پس از این همه سال ، باز هم پارانوئیدی" ، مردمی را که به آنها اعتماد نمی کنند ، بعنوان افرادی پارانوئیدی معرفی می کند.

برای دهه ها، رسانه های آمریکائی مشخص می کردند که مردم آمریکا به چه چیز فکر کنند . متاسفانه این بسیاری از مردم آمریکا بودند که آزادی خود را محدود کرده و خودشان، زحمت فکر کردن به خود نمی دانند. 

در نظرسنجی که اخیراً موسسه گالوپ منتشر کرده است، معلوم شده است 60 درصد مردم آمریکا به رسانه های این کشور اعتمادی ندارند.

مردم آمریکا اما امروزه دریافته اند که رسانه های عمده آمریکا حقیقت را وارونه و آن گونه که دوست دارند جلوه می دهند و به شدت به دنبال رسانه های جایگزین هستند. در آمریکای امروز، 6 رسانه عمده و غول وجود دارند که بیشتر اطلاعات و اخبار را دراختیار دارند . این کمپانی های بزرگ ،کانال های تلویزیونی ، کانال های کابلی ، استودیوهای فیلم سازی ، ایستگاه های رادیویی ، روزنامه ها ، مجله ها ، انتشاراتی ها ، استودیوهای ضبط موسیقی و بسیاری از سایت های اینترنتی را در اختیار دارند . اما الان با گسترش شگفت انگیز اینترنت ، دیگر زمانه ترک تازی و تک گویی های این رسانه ها تمام شده است . در این چندسال، رسانه های جایگزین به اندازه ای زیاد شده اند که دیگر دارند منفجر می شوند . 

مردم به شدت علاقه مندند که چیزهایی را که رسانه های آمریکائی به آنها نمی گویند بدانند. آنها می خواهند اخباری را بشنوند که توسط شرکت های بزرگ سانسور می شوند و یا از فیلتر آنها رد نمی شوند . آنها حقیقت را میخواهند و میدانند که از رسانه های بزرگ آمریکائی حقیقت عایدشان نمی شود.

ما اکنون شاهد انقلاب رسانه ای در آمریکا هستیم . درحقیقت الان کار به جایی رسیده است که بعضی از رسانه های آمریکائی مردم را به خاطر اعتماد نکردن به آنها ، مسخره می کنند. برای مثال گزارش اخیر CNN با عنوان "پس از این همه سال ، باز هم پارانوئیدی" ، مردمی را که به آنها اعتماد نمی کنند ، بعنوان افرادی پارانوئیدی معرفی می کند .

این مقاله می گوید که اینکه مردم آمریکا به رسانه هایی چون سی ان ان نمی کنند بسیار غیرعادی و خلاق عقل است. در صورتیکه مردم دیگر نمی خواهند کسی برایشان فکر کند . اطاعت کورکورانه از دیگران بسیار خطرناک است . این چیزی است که سی ان ان نمی داند.

کسی که فکر کند رسانه های آمریکایی برنامه ای برای هدایت ذهن مردم ندارند سخت در اشتباه است. این رسانه ها و شرکت های بزرگ هستند که با صرف میلیاردها دلار برای تبلیغ، ذهن و فکر مردم را آلت دست خود کرده اند. رسانه های آمریکایی ، بازوان سیاسی ، اقتصادی ، نظامی ، فرهنگی و اجتماعی سیستم حکومتی آمریکا هستند . آنها دوست ندارند درمورد مسائلی که در آمریکا غلط و اشتباه است صحبت کنند. هرچیزی که با سیستم مخالفت کند ، دشمن آنها است .

در بخش زیر مواردی را که رسانه های آمریکائی دوست ندارند مردم بدانند آمده است:
-  رسانه های آمریکایی خیلی دوست ندارند مردم بدانند که بعد از واقعه کشتار مدرسه ابتدایی سندی هوک، خرید اسلحه توسط مردم به حد انفجار رسیده است .

-  رسانه های آمریکائی نمی خواهند ملت بداند که خلع سلاح کردن مردم درطول تاریخ نتایج فاجعه باری در پی داشته است :
o    ترکیه بین سالهای 1915 تا 1917 مردم خود را خلع سلاح کرد و 5/1 میلیون ارمنی را کشت.
o    روسیه بین سالهای 1939 تا 1953 مردم خود را خلع سلاح کرد و 30 میلیون روس را کشت.
o    آلمان بین سالهای 1939 تا 1945 اسلحه را از دست مردم باز پس گرفت و یهودیان را کشت.
o    چین بین سالهای 1948 تا 1952 مردم خود را خلع سلاح کرد و 20 میلیون چینی را کشت.
o    کامبوج بین سالهای 1975 تا 1977 مردم خود را خلع سلاح کرد و 1 میلیون تحصیلکرده کامبوجی را کشت.
o    گواتمالا بین سالهای 1964 تا 1981 سلاح را از دست مردم گرفتو توانست 100 هزار سرخپوست مایایی را بکشد.
o    اوگاندا هم بین سالهای 1971 تا 1979 سلاح مردم را گرفت و 300 هزار مسیحی را کشت

-    رسانه های آمریکائی نمیخواهند مردم بدانند که همین جمعه پیش، سنای آمریکا بازداشت بدون محدودیت و نظامی شهروندان آمریکائی درخاک آمریکا را تصویب کرد.

-    رسانه های آمریکائی این نکته را که آتشفشان های مهم حلقه آتش قاره آمریکا در حال زنده شدن هستند، از مردم مخفی می کنند . این درحالیست که از شیلی تا آرژانتین زنگ هشدار آتش فشان زده شده است .

-    رسانه های آمریکائی خیلی دوست ندارند به مردم بگویند که تولید غلات دستکاری ژنتیکی شده باعث شکل گیری گونه های جدیدی از علف های هرز شده است که قابل کنترل و نابودی نسیت .

-    رسانه های آمریکایی به مردم نمی گویند "جرالد کلنتو" یک فاجعه اقتصادی را براي آمريکا در سال 2013 پیش بینی کرده است .

-    آنها به مردم نمیگویند که الان رفتن به دانشگاه هاروارد آسانتر از کار پیدا کردن در یکی از خطوط هوایی آمریکا است .

-    آنها به مردم نمی گویند که 400 مامور امنیتی فرودگاه های آمریکا ، به خاطر اذیت و آزار جنسی زن و بچه مردم از کار اخراج شده اند.

-    آنها نمی گویند که شرکت هایي چون فیس بوک برای اینکه از مالیات فرار کنند پول های کلانی در جزایری مثل کایمن آیلند سرمایه گذاری کرده اند .

-    آنها به مردم توضیح نمی دهند که چرا ارزش دلار نسبت به ارزهای دیگر در حال کاهش است .

-    آنهانمی گویند که چرا درحالیکه مردم آمریکا در سختی زندگی می کنند باراک اوباما باید برای تعطیلات به هاوایی برود.

-    آنها نمی خواهند به مردم این واقعیت رابگویند که یک سری وب سایت های دولتی هستند که به مهاجران غیرقانونی یاد می دهند که چطور به آمریکا آمده، اقامت بگیرند و از مزایای بیمه و بهزیستی استفاده کنند .

-    آنها نمیخواهند مردم بدانند که آمریکا با بردن مشاغل خود به کشورهایی که با کارگران مثل حیوان برخورد می کنند میلیون ها شغل مردم را از بین برده اند . 

-    آنها نمی خواهند مردم باخبر شوند که افزایش مالیات در جاهایی مثل کالیفرنیا باعث فرار ثروتمندان از آمریکا می شود.

-    آنها از مردم پنهان می کنند که اداره پست آمریکا به خاطر بحران اقتصادی روزانه 25 میلیون دلار ضرر می دهد .

-    آنها توضیح نمی دهند که چطور ما در مرحله بازسازی اقتصادی هستیم اما فقر و گرسنگی به حد انفجار رسیده است .

-    آنها به مردم نمی گویند که بزرگترین تامین کننده نفت آمریکا یعنی عربستان سعودی مردم خود را به خاطر تفاوت مذهبی می کشد.

-    آنها از مردم مخفی می کنند که نیم میلیون کارمند فدرال آمریکا ، سالیانه بیش از 100 هزار دلار حقوق می گیرند .

-    چه می  شود مردم بدانند که نرخ زاد و ولد در آمریکا به پائین ترین سطح در طول تاریخ رسیده است ؟

-    چه اتفاقی می افتد آنها به مردم بگویند که میزان جرم و جنایت در آمریکا از سال 2011 ، 18 درصد افزایش داشته و بعضی شهرهای آمریکا به منطقه جنگی تبدیل شده است ؟

-    مردم اگر بدانند که میزان رشد بدهی های ملی آمریکا ، فقط در چهارسال نخست زمامداری اوباما با کل بدهی های دوران جرج واشنگتن (اولین رئیس جمهوری آمریکا) تا زمان جرج بوش ، برابری می کند ، چه اتفاقی می افتد؟

-    آنها نمی خواهند مردم بدانند که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا ) از هر قانونی بالاتر است . این فدرال رزرو بوده است که با بی کفایتی خود این بحران را برای مردم رقم زده است .   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار