علي رغم افزايش تحريم هاي غرب عليه ايران، کشور ژاپن در ماه نوامبر، بيشترين ميزان نفت را از ماه مارس تا کنون از ايران خريداري کرده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از بيزينس ويک، کشور ژاپن به دليل تحريم هاي اعمال شده غرب عليه ايران، پس از کاهش 418.203  کيلوليتري واردات نفت ايران در ماه آگوست، ميزان واردات خود را در ماه نوامبر به حداکثر رساند.

اوسامو فوجيساوا، اقتصاددان حوزه نفت در توکيو مي گويد: دولت ژاپن در نظر دارد تا منابع نفتي خود را متنوع سازد؛ به همين دليل ايران يکي از کشورهاي مهم براي ژاپن محسوب مي شود.

کشور ژاپن در يازده ماه ابتداي امسال، به طور ميانگين 930.982 کيلوليتر نفت خام از ايران خريداري کرده و واردات ماه گذشته (نوامبر) نيز 1.53 ميليون کيلوليتر بوده است.

اين در حالي است که پس از اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در اول ژوئیه، عرضه نفت ایران به اقتصادهای بزرگ آسیا به بالاترین سطح خود رسیده که این امر تحریم‌های غرب را علیه ایران تضعیف می‌کند.

کارشناسان معتقد هستند که اگرچه تحریم‌ها باعث کاهش صادرات نفت ایران شده است اما بی ترید تاثیر آنها آنطور که باید، مطابق میل دولت هاي غربي نبوده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار