افشاي کمک مالي مخفيانه امريکا به برخي گروهها و سازمانهاي خاص و مجهول الهويه در عراق و خودداري سفير امريکا در عراق از اعلام اسامي انها ، موجي از انتقادها از جمله نمايندگان پارلمان عراق را در پي داشت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ علي التميمي رئيس کميسيون سازمانهاي غير دولتي در پارلمان عراق ، با انتقاد ازاين اقدام امريکا گفت: سازمانهاي امريکايي به طور قطع به سازمانهايي کمک مي کنند که در جهت تامين منافع انها گام بردارند هر چند به زيان مردم و منافع ملي عراق باشد .

وي با اشاره به آغاز برخي تلاشها براي کسب موقعيت برتر در انتخابات آتي عراق افزود مشخص است که سازمانهاي امريکايي به سازمانها و گروههايي کمک مي کنند که به نفع انها در امور سياسي و انتخابات دخالت کنند . البياتي گفت امريکا در پي ترويج فرهنگ و اهداف خاص خود است ، اين به سود عراق نيست و به همين علت نام سازمانهاي کمک گيرنده را فاش نمي کند . 

در اين حال درز اخباري که نشان مي دهد سفارت امريکا در بغداد بتازگي 75 ميليون دلار به سازمانهاي غير دولتي مورد نظرش در عراق کمک کرده گمانه زني ها درباره تلاش پنهان امريکا براي رسيدن به اهداف مغاير منافع ملي عراق را بيش از گذشته تقويت کرده است . عضو کميسون امنيت و دفاع ملي پارلمان عراق نيز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزي خبر گفت از دولت عراق مصراً خواسته ايم مراقب اين سازمانها باشد .عباس البياتي افزود  ما نمي خواهيم سازمانهايي که با دريافت پول منافع امريکا را بر منافع ملي ترجيح مي دهند و استقلال کشور را زير سوال مي برند در عراق فعال باشند .

وي تصريح کرد قوه قضائيه بايد اين سازمانها را با کمک دولت شناسايي و سران انرا محاکمه کند . 
در حالي کمک هاي جديد مالي امريکا به گروهک ها و سازمانهايي در عراق افشا مي شود که برغم مخالفت شديد مردم و دولت عراق با تداوم حضور منافقين در کشورشان با حمايت اشکار امريکا ، اعضاي اين گروهک تروريستي به جاي خروج از عراق در پايگاه ليبرتي محل سابق استقرار نظاميان امريکايي و تحت حمايت امريکا در حومه بغداد جاي داده شدند . منافقين که روزي بقاي ننگين خود را در خوش خدمتي به صدام و در ازاي به خاک و خون کشيدن هزاران نفر از مردم ايران و عراق حفظ کردند اکنون براي  تداوم بقا ، نوکري و تامين حد اکثري منافع امريکا و رژيم صهيونيستي را سرلوحه برنامه هاي خود قرار داده اند .
برچسب ها: آمریکا ، عراق ، کمک ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار