آیت الله هاشمی شاهرودی وظیفه مراجع و علما را همپای انبیای الهی دانست و تاکید کرد: رسالت حوزه های علمیه از این جهت بسیار سنگین است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی  در نخستین اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مدرسه دارالشفای قم با استناد به برخی آیات و روایات اجرای احکام الهی/حفظ دین از تحریف و شاهد و گواه بودن بر دین خدا برای جلوگیری از هر گونه انحراف را سه وظیفه مهم علما و حوزه ها برشمرد .

ایت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد علاوه بر حفظ دین نشان دادن برتری شریعت از وظایف مهم علما و حوزه شیعی است و علمایی مانند شیخ مفید و شیخ طوسی در این جهت اقدامات موثری انجام دادند.

وی توجه به مسائل کلان امت اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد در جامعه اسلامی، اقتصاد / مدیریت و سیاست باید مورد توجه قرار گیرد تا جامعه در جهت اسلام پیش برود.

رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه کشور تاکید کرد امام راحل (ره) با تاسیس حکومت اسلامی برتری جمهوری اسلامی را بر همه مدل های حکومتی به اثبات رساند و امروز حوزه ها علمیه نباید فقط در تدریس و تالیف خلاصه شود بلکه باید معارف اهل بیت(ع) در دنیا احیا کنند ./س

برچسب ها: قم ، مراجع ، همپای ، انبیاء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.