مدیر كل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد با برخورداری از 209 دهانه پل ساخته شده یا در دست ساخت در جاده های جنوب استان رتبه نخست پل سازی را در كشور دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،   ایوب كرد در مراسم تجلیل از راهداران نمونه جنوب سیستان و بلوچستان در ایرانشهر طول پل های موجود در جاده های حوزه استحفاظی اداره كل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان را چهار هزار و 855 متر عنوان كرد.

وی بیان كرد: از سال 1387 تاكنون بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای پل سازی در جاده های جنوب سیستان و بلوچستان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: ریزش باران های رگباری و طغیان رودخانه های فصلی متعدد در جنوب سیستان و بلوچستان در بیشتر اوقات باعث بسته شدن جاده ها می شود كه تنها راه حل باز نگهداشتن راه ها ساخت پل است.

وی اضافه كرد: بیشترین پل های ساخته یا در دست ساخت جاده های جنوب سیستان و بلوچستان مربوط به راه ترانزیتی چابهار بندرعباس می شود كه در فصول بارندگی به علت طغیان رودخانه ها بسته می شود.

مدیر كل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال یك هزار میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری راه های اصلی، فرعی و روستایی حوزه استحفاظی این اداره كل اختصاص یافته است.

كرد افزود: از این میزان اعتبار، 480 میلیارد ریال مربوط بخش ملی و 520 میلیارد ریال مربوط بخش استانی است.

وی درباره روند اجرایی طرح مسكن مهر گفت: اكنون دو هزار واحد مسكونی طرح مهر با اعتبار 40 میلیارد ریال در جنوب سیستان و بلوچستان در دست ساخت است كه شمار زیادی از آنها تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود.

امام جمعه ایرانشهر نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش راهداران برای حفاظت از جاده ها گفت: بخش حمل و نقل و راهداری از مهمترین بخشهای خدماتی كشور است.

حجت السلام 'حسین طاووسی' اظهار داشت: صنعت حمل و نقل مهمترین عامل رشد اقتصاد و فرهنگ جامعه است.

در پایان این مراسم از خدمات 25 راهدار نمونه جنوب سیستان و بلوچستان قدردانی شد.

استان سیستان و بلوچستان دارای دو اداره كل راه و شهرسازی در زاهدان و ایرانشهر است
برچسب ها: راه ، وشهرسازی ، دراستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.