مسئولان شهر لس آنجلس آمريکا پيشنهاد داده اند در ازاي تحويل گرفتن سلاح از مردم ، خوار و بار در اختيار آنها بگذارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اجراي طرح مبادله سلاح با خوارو بار پس از حادثه مرگبار تيراندازي در شهر نيوتاون آمريکا سبب شد تا روز چهارشنبه صف هاي طولاني مقابل برخي فروشگاه ها در جنوب ايالت کاليفرنيا تشکيل شود. مأموران پليس نيز در دو مرکز در لس آنجلس، تفنگ ها و اسلحه هاي کمري را از مردم دريافت مي کردند.
 قتل عام دانش آموزان مدرسه ابتدايي در ايالت کنتيکت آمريکا و همچنين تيراندازي به سوي دو مأمور آتش نشاني در منطقه وبستر نيويورک، نگراني مقامات آمريکا را برانگيخته است. طرح بازخريد اسلحه در لس آنجلس به شهروندان آمريکا اجازه مي دهد تا بدون هيچ سوال يا جوابي، اسلحه هايشان را تحويل دهند. بدين ترتيب، شهروندان در ازاي تحويل تفنگ و سلاح کمري، کارت هديه صد دلاري براي خريدِ خوار و بار از فروشگاه رالف دريافت خواهند کرد و هر سلاح اتوماتيک نيز با کارت هديه دويست دلاري معاوضه خواهد شد. اَندي اسميت، فرمانده پليس شهر لس آنجلس گفت مردم تاکنون انواع سلاح ها را به مقامات تحويل داده اند. زني سالخورده، هفت تير کوچکي با کاليبر 22 را که متعلق به مادر فقيد وي بوده است به ما تحويل داد و سلاح هاي ديگري مانند کلاشينکف، اِي آر پانزده و تفنگ هاي ساچمه اي نيز داشتيم.  
طرح جديد در لس آنجلس با هدف جمع آوري اسلحه از ميان مردم آمريکا، معمولاً هر ساله در ماه مه اجرا مي شد. با اين وجود، شهردار لس آنجلس به دنبال تيراندازي روز چهاردهم دسامبر در دبستان ابتدايي سندي هوک تصميم گرفته است که اکنون طرح را اجرا کند. يک شهروند آمريکايي به نام هِفلي گالي از منطقه بالدوين هيلز مي گويد اسلحه ام را به خاطر تراژدي در شرق کشور» تحويل دادم. خيلي اسف بار بود و براي همين اسلحه را رها کردم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار