مدیرحوزه‌های علمیه کشور دستورالعمل شناسایی استعدادهای برتر آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، مدیریتی و اخلاقی و تربیتی حوزه را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در این دستورالعمل شناسایی استعدادهای برتر حوزوی، در احراز شرایط عمومی حوزویان می‌توان به مواردی چون انگیزه و اشتیاق و پشتکار در تحصیل، باورمندی به هویت روحانیت، اهتمام به امور عبادی، اهتمام به پرهیز از رذائل اخلاقی، حسن رفتار و تعامل با دیگران، حفظ زی‌طلبگی، خلاقیت و نوآوری علمی، نظم و انضباط و تعادل شخصیتی، فکری و سیاسی اشاره کرد.

احراز شرایط اختصاصی استعدادهای برتر آموزشی در سطوح تحصیلی مقدمات، سطح 1، 2، 3 و 4، شرایط اختصاصی استعدادهای برتر پژوهشی در سطوح تحصیلی مختلف، شرایط اختصاصی استعدادهای برتر تبلیغی در سطوح 2، 3، 4، شرایط اختصاصی استعدادهای برتر مدیریتی در سطوح 3 و 4 و شرایط اختصاصی استعدادهای برتر اخلابی و تربیتی در سطح 4، از دیگر مواد فصل یک این دستور العمل است.

در فصل دوم این دستورالعمل هم به موضوع "مصاحبه عمومی و علمی تخصصی" و انواع مصاحبه با هدف بخشش صلاحیت‌های عمومی و علمی و مهارت‌های پژوهشی، تبلیغی و مدیریتی، پرداخته شده است./س

برچسب ها: قم ، ابلاغ ، شناسایی ، نخبگان ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.