مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: هر ساعت چهار و نیم مورد ازدواج در استان آذربایجان غربی به ثبت می‌رسد.

محمد جوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت:  امسال 3 هزار و 547 مورد طلاق در اداره‌های ثبت احوال استان به ثبت رسیده در حالی که سال گذشته 3 هزار و 87 مورد طلاق به وقوع پیوسته و ثبت شده بود.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی به افزایش واقعه ازدواج در سال جاری اشاره کرد و افزود: 26 هزار و 71 مورد ازدواج در سال جاری به وقوع پیوسته است در حالی که سال گذشته 25 هزار و 520 مورد ازدواج در استان واقع شده در اداره ثبت احوال مناطق مختلف استان به ثبت رسیده است.

جوان با بیان اینکه در هر ساعت چهار و نیم مورد ازدواج به ثبت می‌رسد، ادامه داد: در این استان میانگین سنی ازدواج برای بانوان 23 سال و نیم و برای آقایان 26 سال است.

وی میانگین سنی استان را 24 و نیم عنوان و این وضعیت سنی را مطلوب ارزیابی کرده و افزود: شرایط سنی جمعیت استان خوب بوده و در شرایط کار و تلاش قرار دارد به طوری که این مسئله در امور مختلف استان اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرهای مطلوبی در بردارد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی به جمعیت استان اشاره کرد و متذکر شد: این استان 3 میلیون و 6 هزار و 509 نفر جمعیت دارد به طوری که ارومیه نیز 900 هزار و 610 نفر جمعیت دارد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته 62 هزار و 289 نفر به جمعیت این استان اضافه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.