عليرغم انتقاداتي كه از سوي آمريكا و كشورهاي اروپائي مطرح شده بود، پارلمان روسيه قانون "ممنوعيت حضانت كودكان روس توسط والدين آمريكائي" را به تصويب رساند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يديعوت آحارونوت، خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه اين طرح براي اجرائي شدن بايستي به امضاي "ولاديمير پوتين" رئيس جمهوري روسيه برسد. پيش از اين نيز دولت آمريكا قانون تحريم عليه مقامات روس را به تصويب رسانده بود. دولت آمريكا مدعي است كه اين مقامات در نقض حقوق بشر نقش داشته اند.  
پيش از اين دولت روسيه اعلام كرده بود كه سوء استفاده هاي جنسي و آزار و اذيت مكرري از سوي والدين آمريكائي عليه كودكان روس به حضانت گرفته شده توسط آنان اعمال شده است. 
در همين حال دولت آمريکا روز چهارشنبه نسبت به تصويب لايحه منع سرپرستي کودکان روسي توسط شهروندان آمريکايي در سناي روسيه ابراز تاسف کرد.
پاتريک ونترل سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در بيانيه‌اي گفت: خانواده‌هاي آمريکايي از سال 1992 حضانت بيش از 60 هزار کودک روسي را برعهده گرفته‌ و فرصت رشد در محيط خانواده را براي آنها فراهم آورده‌اند.
وي افزود: اين لايحه که توسط پارلمان روسيه به تصويب رسيده بسياري از کودکان روسي را از اين فرصت محروم مي‌کند.
ونترل گفت: ربط دادن سرنوشت کودکان به ملاحظات سياسي نامربوط کار نادرستي است.
شوراي فدراسيون روسيه يا مجلس سنا روز چهارشنبه، "قانون ضدماگنيتسکي" را به تصويب رساند.
اين لايحه منع حضانت بين‌المللي شهروندان آمريکايي را از برعهده گرفتن سرپرستي يتيم‌هاي روسي و فعاليت به عنوان واسطه در اين زمينه منع مي‌کند.
اين لايحه به طور عمده به تلافي "قانون ماگنيتسکي" که توسط مجلس نمايندگان آمريکا و سنا در ماه نوامبر تصويب شد، مطرح شده است.
قانون ماگنيتسکي از صدور ويزا براي مقامات روسي دخيل در مرگ سرگئي ماگنيتسکي وکيل روسي که در سال 2009 پس از متهم کردن مقامات روسيه به تقلب مالياتيٍ، در زندان مسکو درگذشت، جلوگيري و داراييهاي آنها را مسدود مي‌کند.
براساس روند قانونگذاري در روسيه، اين لايحه براي اجرايي شدن بايد به امضاي ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه برسد که در اين صورت از اول ژانويه 2013 اجرايي خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار