نخستین بار در کشور، طرح توسعه ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر روستائی استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیرکل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری در مراسم افتتاح نخستین دفتر این طرح در روستای دستگرد امامزاده از توابع شهرستان شهرکرد گفت: این طرح به عنوان طرح نمونه ( پایلوت ) کشور با هدف واگذاری تصدی گری به بخش خصوصی اجرا می شود.

غزالی افزود: در دفاتر نمونه خدمات پیشخوان روستایی،خدماتی نظیر تعویض و درخواست صدور شناسنامه، درخواست کارت ملی و المثنی و اعلام وقایع حیاتی انجام می شود.

وی تسریع در انجام خدمات، کاهش سفرها وهزینه های روستاییان برای دست یابی به خدمات ثبت احوال ازجمله اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری، همچنین از پیشرفت 89 درصدی آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی مردم استان چهارمحال و بختیاری برای پیوستن به آرشیو مرکزی کشور خبر داد و گفت: تاکنون، 2 میلیون سند سجلی دراین سامانه وارد شده است و تا چند روز آینده تکمیل می شود.

وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری، جزء استان های پیشرو در پیوستن به آرشیو مرکزی است.

غزالی، در ادامه، تعصب دینی در نامگذاری فرزندان را قوی تر از سایر عوامل موثر در انتخاب اسامی استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد و گفت: از سال 57 تا 63 بیشترین نام مردان مهدی و از سال 63تا 85 نام محمد و از 85 تا کنون نام ابوالفضل و علی، بیشترین نامهای منتخب مردم استان بوده است و این در حالیست که نام فاطمه از سال 1340 تا کنون بیشترین درصد نام دختران را در این استان به خود اختصاص داده است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.