کاپیتان تیم ملی جودوی کشورمان گفت: قوانین جودو به تازگی تغییر کرده است و به طور حتم مسابقه اولی که ما در آن با این قانون جدید شرکت می کنیم جودو قربانی می شود.

 امیر قاسمی نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: پس از اردوی مشترکی که در تونس داشتیم مدت چهار روز را استراحت کردیم و پس از آن از 26 آذر ماه در تهران در اردو هستیم و تمرینات خوبی را نیز پشت سر گذاشتیم وبسیار راضی هستیم.

وی ادامه داد: قوانین جودو از سوی فدراسیون جهانی و در سال 2013 تغییر کرده است به همین دلیل ما دراین اردو روی قوانین جدید کار می کنیم به ویژه خاک و فنون نوازی اهمیت بیشتری پیدا کرده است که وقت بیشتری روی آن می گذاریم.

قاسمی نژاد در پاسخ به اینکه آیا وضع قوانین جدید کار را برای جودوکاران سخت تر کرده است یا خیر بیان کرد: نمی توان گفت کارمان سخت تر شده است زیا تا مسابقه ندهیم نمی توانیم متوجه این موضوع بشویو به طور حتم اولین مسابقه قربانی خواهد داشت.

وی در خصوص روند تمرینات تیم ملی گفت: در اردو مربیان جوان و خوبی همچون مسعود حاجی آخوند زاده، آرش میر اسماعیلی و مسعود خسروی نژاد حضور دارند که تمرین کردن در کنار آنها برای جودو کاران ایرانی بسیار خوب است و باعث پیشرفت می شود تمرینات فنون خاک هم باعث شد تا فشار بیشتری روی ما باشد و تمریناتمان سخت تر شده است.

قاسمی نژاد که در زمان غیبت محمد رضا رودکی در تمرینات تیم ملی عنوان کاپیتانی را از آن خود کرده است در خصوص رقابتهای گرجستان که پیش روی جودوکاران ایران است بیان کرد: مسابقات گرجستان یکی از قدیمی ترین جامهای جودو است که هر ساله در تفلیس برگزار می شود به همین دلیل همه تیمهای معتبر و قدرتمند جودوی جهان در آن حضور می یابند و بیشتر تیمها جزو 20 تیم اول جهان هستند به همین دلیل کار سختی را در این پیکارها پیش رو داریم اما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته ایم و امیدوارم بتوانم به نتیجه مطلوب هم برسیم من نیز بسیار تمرین کرده ام و از وضعیت آمادگی خودم رضایت دارم.

قاسمی نژاد با اشاره به تجربه حضورش در مسابقات گرجستان در خصوص آن توضیح داد: من یک بار دیگر در حدود 5 سال پیش در رقابت های گرجستان شرکت کرده بودم در آن زمان با وجود اینکه عضو تیم مل جوانان جودو بودم برای اولین بار به عنوان ملی پ.ش رده سنی بزرگسالان در رقابتهای بزرگسالان شرکت کردم  سطح مسابقات بسیار بالا بود من در اولین رقابتم برابر اوکراین به پیروزی رسیدم اما در بازی دوم مقابل حریف قدری فراز گرفتم که قهرمان دانشجویان جهانی بود به همین دلیل مغلوب شدم.

وی ادامه داد: پس از مسابقات آسیایی که اردیبهشت ماه امسال در آن شرکت کردیم 15 مسابقه دیگر در جهان برگزار شد اما جودو کاران ایران آنها نبودند حضور در تونمنت های برون مرزی باعث می شود تا ما به اوج آمادگی برسیم البته پس از رقابت های آسیایی اردو مشترک بلاروس و تونس نیز شرکت کردیم به خاطر همین غیبت ها حضور در تور نخست گرجستان اتفاق بسیار خوبی است.
قاسمی نژاد با بیان اینکه پس از پایان زمان اردو و قبل از رقابتهای گرجستان مسابقات لیگ را در پیش دارند درباره وضعیت قرار دادش در لیگ امسال گفت: امسال من با پاس خراسان قرار داد بسته ام که در هفته اول رقابت های لیگ مقابل گاز تهران قرار می گیریم که سال گذشته قهرمان لیگ شد البته تیم ما مقابل آنها دست و پا بسته نیست و محمد جمالی و شایان نصیر پور دو تن از ملی پوشان را به جز من در اختیار دارد.

وی ادامه داد: در لیگ امسال شرایط به گونه ای به وجود آمده است که اکثر ملی پوشان در تیمهای مختلف لیگ پخش شده اند و این بسیار خوب است که تیمهای هم سطحی داریم و نوید لیگ خوبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار