یک استاد دانشگاه گفت: شاهنامه فردوسی به یک کالای مصرفی تبدیل شده است و مانند سایر کتاب‌های کلاسیک با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد نعمت‌الله فاضلی  در بیست و یکمین گردهمایی فرهنگسرای فردوسی مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر مردم این کتاب را در جهیزیه‌های عروس و یا هدیه دادن به مهمانان داخلی و خارجی خود جای داده‌اند.

وی با اشاره به نقش عظیم شاهنامه فردوسی در نهادینه کردن زبان فارسی در ایران زمین، ادامه داد: با این حال هم‌اکنون بسیاری از جوانان و نوجوانان ما شناخت ناقصی از شاهنامه فردوسی داشته و در برخی مواقع حتی او را یک شاعر معاصر می‌دانند.

این استاد دانشگاه توسعه مبتنی بر نیازهای فرهنگی را در جامعه امروز خواستار شد و ابراز داشت: در حال حاضر برای بسط شاهنامه فردوسی و شناساندن آن به قشر جوان، از این کتاب افتخارآمیز یک هویت جهان‌شناسانه بسازیم.

وی افزود: همچنین باید ارزش‌های جامعه را از طریق شاهنامه در جامعه و در میان همه مردم بسط و گسترش داد.

فاضلی با ابراز تأسف از این موضوع که جامعه کنونی ما به سمت زنانه شدن پیش می‌رود، متذکر شد: در حال حاضر بسیاری از مردان امروز نیز ادای زن‌ها را در می‌آورند و این موضوع را یک نوع تمدن می‌دانند.

وی اضافه کرد: در همین راستا شاهنامه نیز باید جایگاهی مانند دیوان حافظ در میان مردم داشته باشد تا از این طریق، این کتاب به فراموشی سپرده نشود.


برچسب ها: یک ، استاد ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.