محمد مرسی در اولین سخنرانی خود ، پس از اعلام نتایج رسمی همه پرسی درباره قانون اساسی جدید مصر تاکید کرد همه پرسي کاملا قانوني است و به همراه مردم درباره اشتباه هاي رخ داده احساس مسئوليت مي کنم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه  العالم،محمد مرسی در سخنان خود تصریح کرد: همه پرسی قانون اساسی با شفافیت کامل و تحت نظارت قضایی به انجام رسید.

وی در عین حال گفت: من در کنار شما، مسئولیت خطاهای کوچکی را که در همه پرسی رخ داد بر عهده می گیرم.

رییس جمهور مصر با اشاره به اختلاف نظرهای موجود در مصر تاکید کرد: اختلاف نظر، یک امر مثبت است که جوامع آزاد می توانند از آن استفاده کنند.

وی در ادامه، "مردم" را منشأ و مبدأ مشروعیت حکومت دانست و گفت: مردم مصر هستند که این مشروعیت را به هر که بخواهند، می دهند و از هر کس بخواهند، باز می گیرند.

مرسی ادامه داد: رنج و دشواری تصمیمات سخت را تحمل کردم، چرا که می دانستم که قانون اساسی میثاق تغییر ناپذیر ملت ماست.

قانون اساسی، "روح" انقلاب 25 ژانویه است و با تصویب آن، مشروعیت به نمایندگان مردم در مجلس شورا منتقل شد. قانون اساسی مبنا و زیربنای آزادی فرد و مشروعیت حکومت است.

وی در ادامه با اشاره به نظر مخالفان قانون اساسی اظهار داشت: یک بخش "قابل احترام" از مردم، تصمیم گرفتند که به قانون اساسی "نه" بگویند و این حق آنان است، زیرا در مصر انقلابی امکان ندارد کسی تحت محدودیت قرار گیرد و امکان ندارد مخالفان را تحت فشار قرار دهد. مصر انقلابی نمی تواند مخالفان ملی و فعال را در تنگنا قرار دهد.

مرسی در بخش دیگری از سخنان خود، "گفتگو" را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای رسیدن به تکامل و همفکری خواند و تصریح کرد: بار دیگر از همه گروه ها دعوت می کنم که برای تکمیل نقشه راه ما در مرحله کنونی، برای گفتگو گرد هم آیند و من شخصا از این گفتگوها حمایت می کنم. 

وی ادامه داد ،گفتگو برای تکامل و توافق گزینه بی بدیلی است. از این رو از کسانی که به قانون اساسی «بله» یا «خیر» گفتند تشکر می کنم. مصر در مسیر دمکراسی رو به جلو حرکت می کند و به عقب باز نخواهد گشت.

همچنین تاکید کرد که برای حمایت از اقتصاد مصر
که با چالش های بزرگی مواجه است ، تمام تلاشش را به کار خواهد گرفت.
برچسب ها: مرسی ، مصر ، قانون اساسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار