تولیدکنندگان بخش کشاورزی با تکمیل سامانه شناسنامه بهره برداران، قادر خواهند بود از خدمات حمایتی دولت با سهولت بیشتری استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن/ صدور شناسنامه بهره برداران کشاورزی با هدف بکارگیری اطلاعات جغرافیای به منظور تقویت فرآیند تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در مقوله کشاورزی با ارزیابی تغییرات در کوتاهترین زمان و با صرف کمترین هزینه به منظور حمایت از تولیدکنندگان این بخش صورت می گیرد.

همچنین تشکیل بانک جامع اطلاعاتی برای استعلام و جانمایی صنایع کشاورزی با توجه به ظرفیت، پتانسیل و قابلیت هر یک از مناطق جغرافیایی از دیگر موارد مهم صدور شناسنامه بهره برداران و تولیدکنندگان است.

دماوند به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مناسب و آب و هوای متنوع و خاک مرغوب و حاصلخیز از قدیم در میان مسوولان کشاروزی کشور جایگاه مهمی را داشته و مورد توجه ویژه بوده است.

نهضت کشاورزی در جمله ای کوتاه اهدافی چون افزایش تولید سطح زیر کشت، افزایش تولیدات کشاورزی و ایجاد زمینه اشتغال را در کشور دنبال می کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در این باره اظهارکرد: سازمان جهاد کشاورزی از سال 90 سایتی را به منظور ثبت مشخصات و اطلاعات بهره برداران در سراسر کشور معرفی کرد که در ابتدای سال گذشته این طرح به صورت خوداظهاری و با مراجعه بهره برداران و تولیدکنندگان به سایت برای ثبت اطلاعات مورد نیاز بود.

ˈحمیدرضا خلیلیˈ افزود: طرح صدور شناسنامه برای بهره برداران در سال 91 با انعقاد قرارداد با سازمان فنی مهندسی کشور با هدف بررسی در صحت اطلاعات ارائه شده است

وی اظهار کرد: ترغیب دیگر باغداران و کشاورزان که هنوز موفق به ثبت نام نشده اند، در حال اجرا است.

رئیس جهاد کشاورزی دماوند با اشاره به عملکرد و نحوه چگونگی اجرای طرح صدور شناسنامه تولیدکنندگان و بهره برداران در شهرستان دماوند گفت: مراجعه روستا به روستا از چند ماهه گذشته آغاز شده وهم اینک شش هزار بهره بردار در روستاهای ˈهویرˈ، ˈمغانکˈ،ˈ کلاکˈ،ˈ یدرهˈ،ˈ مانˈ، ˈچنارشرق، تنگه و بولانˈ،ˈ کاجانˈ، ˈآروˈ،ˈ کوهانˈ وˈزیارتˈ در سایت سامانه ثبت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: همچنین در اجرای این طرح تکمیل اطلاعات، مدارک و مستندات نواقص در طرح خود اظهاری، ارائه نقشه های utm از اراضی کشاورزی تولیدکنندگان برای صدور شناسنامه، شناسایی اراضی و تعداد بهره برداران در حال اجرا است.

خلیلی با بیان اینکه طرح شناسنامه برای بهره برداران با طرح نقشه های utm اداره ثبت اسناد متفاوت است، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی متولی شناسایی اراضی، نوع مالکیت اعم از مشایی و غیرمشایی، نوع فعالیت، میزان تولید و متراژ براساس ارائه اطلاعات از سوی بهره برداران در کشور است.

وی ساماندهی تولیدات براساس عرضه و تقاضای مناسب به منظور تعدیل قیمت ها را از علت های اصلی اجرای طرح صدور شناسنامه بهره بردارن برشمرد گفت: برنامه ریزی های مناسب با توجه به امکانات و شرایط اقلیمی در راستای تحقق تولید اقتصادی، پایدار و یکنواخت است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان دماوند نیز به خبرنگار ما گفت: در طرح صدور شناسنامه بهره برداران آمار برداری دقیق با حضور دهیاران، شوراها و متولیان بخش هر روستا با استقبال مناسب مردم در حال انجام و پیگیری است.

ˈمجتبی شادلوییˈ با اشاره به اینکه بیش از 13 هزارو300 بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری و دامداری شهرستان در حال فعالیت هستند، گفت: این میزان بدون در نظرگرفتن بهره برداران کوچک نه هزارو500 نفراست که هم اینک شش هزار بهره بردار در طرح صدور شناسنامه شرکت کرده اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.