عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ایران اسلامی از نظر تجهیزات پزشکی برای کشورهای همسایه نقطه قوت است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، عبدالرحمان رستمیان افزود: ایران اسلامی توانمندی بسیار خوبی از نظر تجهیزات وامکانات پزشکی دارد و شرایط فرهنگی کشور نیز نزدیک به کشورهای همسایه است که این امر سبب اشتیاق بیشتر این کشورها برای استفاده از خدمات درمانی ایران می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط فرهنگی کشور به گونه ای است که برای تحصیل سلامت نیز کشورهای همسایه می توانند به ایران سفر کنند.

رستمیان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی از نظر تجهیزات پزشکی برای کشورهای همسایه نقطه قوتی است و بیمارستان های کشور با برنامه ریزی مناسب می توانند از آفریقا و آسیا گردشگران سلامت را جذب کنند.

وی تاکید کرد: اگر تبادل نظر در بین کشورها وجود داشته و امکانات ورودی را تسهیل کنند، جذب گردشگران می تواند به سود کشورهای پذیرنده و اعزام کننده گردشگر باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: برای جذب بیشتر گردشگران سلامت سفارتخانه ها باید مانند رایزن اقتصادی، رایزن سلامت داشته باشند که آنها با معرفی امکانات پزشکی ایران در جذب توریسم درمانی موثر هستند و بخش خصوصی نیز در این راستا تقویت شود.

رستمیان افزود:البته برگزاری کنفرانس ها که سبب تبادل اطلاعات می شود نیز در جذب گردشگران و ارتقای سلامت موثر است.

وی در ارتباط با نقش مجلس و دولت در جذب گردشگران سلامت گفت: مجلس می تواند از طریق بین المجالس با نمایندگان کشورها در این راستا مذاکره کند و دولت نیز می تواند با تسهیل کردن قوانین سبب مشارکت کشور در جوامع بین المللی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیمارستان رضوی با داشتن امکانات پزشکی مدرن مزیت قرار داشتن در مشهد مقدس را دارد که علاوه بر توریسم درمانی نقش زیارتی داشته و کشورهای اسلامی جهت درمان تمایل بیشتری برای سفر به این شهر را دارند.


برچسب ها: کشورهای ، همسایه ، نقطه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.