دو جوان كه با همدستي يکديگر و راه اندازي سايت جعلي از حساب 33 نفر برداشت غيرمجاز كرده بودند، دستگير شدند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبر نگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ"قاسملو" رئيس پليس فتاي آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر اظهارداشت: برابر رصد و پايش اين پليس مبني بر فعاليت سايت اينترنتي در خصوص فيشينگ درگاه هاي بانکي، ماموران تحقيقات تکميلي خود را جهت شناسايي عاملان آن آغاز کردند.
رييس پليس فتاي استان آذربايجان شرقي ادامه داد: با تحقيقات فني و تخصصي صورت گرفته، كارشناسان پليس فتا موفق شدند جواني كه اهل تبريز و مهندس رايانه كه از اعضاء سايت بود را شناسايي و دستگير كنند.
سرهنگ قاسملو افزود: متهم در تحقيقات پليسي پس از مواجهه با مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرد و گفت كه با همکاري خانمي ساکن اراک اقدام به راه اندازي سايت فيشينگ کرده است و با ترفندهاي خاصي تاکنون توانسته اطلاعات بانکي خيلي از افراد را سرقت کرده و 33 فقره برداشت غيرمجاز نيز انجام دهد.
اين مقام انتظامي ادامه داد: با اعترافات متهم، همدست وي شناسايي و دستگير شد؛ همچنين تحقيقات پليس جهت شناسايي مالکان حساب هاي بانکي ادامه دارد.
رييس پليس فتاي استان آذربايجان شرقي به شهروندان هشدار داد: اطلاعات بانکي خود را به راحتي در اختيار ديگران قرار ندهيد. 
وي در خاتمه تصريح كرد: شهروندان بايد به هنگام خريدهاي آنلاين از معتبر بودن سايت موجود مطمئن شده و اين احتمال را که ممکن است صفحاتي که ناخواسته در برابر شما باز مي‌شوند، تقلبي باشند و قصد کلاهبرداري داشته باشند را بدهيد، همچنين دقت کنيد هنگام پرداخت وجوه آدرس صفحه درگاه بانک الکترونيک متعلق به همان بانکي باشد که آرم و لوگوي آن را در صفحه مشاهده مي‌کنيد و اين نکته که در نوار آدرس کنار آدرس اينترنتي صفحه پرداخت بانک، نماد يک قفل يا عبارت //:https درج شده باشد، در غير اين صورت قطعا صفحه جعلي است و قصد کلاهبرداري دارد./ف
برچسب ها: همدست ، جوان ، سرقت ، اینترنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار