مديرعامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با تاكيد بر تداوم واستمرار حمايت ها در توسعه جايگاه صنايع دريايي كشور از دولتمردان و قانونگذاران خواست به اين مهم توجه ويژه داشته باشند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا غلامرضا شافعي در مراسم افتتاحيه چهاردهمين همايش صنايع دريايي با اشاره به ضرورت توجه بيش از پيش اين صنايع در توسعه اقتصادي كشور افزود : انجمن صنايع دريايي كه از سال 1377 كار خود را آغاز كرده است و تاكنون به خوبي توانسته به جايگاه و اهميت اين صنعت بپردازد و با پيگيري ها و حمايت هاي مسوولان بالاخره قانون حمايت از صنايع دريايي به تصويب رسيد.
وي اين اقدام را سرآغاز خوبي براي پيشرفت اين صنعت ذكر كرد و گفت: متاسفانه ابلاغ آيين نامه و اساسنامه آن با مدت زمان زيادي همراه بود و پس از آن با ادغام صندوق حمايت از صنايع دريايي و ديگر صندوق ها عملاً بسياري از بارقه هاي اميد به نااميدي تبديل شد.

مديرعامل ايدرو در ادامه خواستار اهتمام بيشتر مسئولان براي اعمال حمايت هاي مالي و قانوني از اين صنعت شد و ارتقاء جايگاه آن را نيازمند تدوين سياستگذاريهاي خاص دانست.

شافعي در ادامه ضمن تشكر از همه كساني كه در حمايت از اين صنعت گام برمي دارند و همه مشتريان صنايع دريايي افزود : از سازندگان، صنعتگران داخلي مي خواهيم تا با به موقع عمل كردن به وعده هاي خود و انجام تعهدات در قبال قيمت، كيفيت، زمان تحويل و خدمات پس از فروش در بحث و گسترش اين صنعت سهيم باشند چرا كه موفقيت در حضور، سابقه خوبي است كه از خود به جاي خواهند گذاشت.

وي در ادامه به سابقه كشور در زمينه كشتي سازي اشاره و تصريح كرد: از ديرباز كشورمان در اين خصوص حضور خوبي داشته كه اين روند بايد همچنان با قوت ادامه پيدا كند.

به گفته وي جبران عقب ماندگي ها و ضرورت تسريع در دستيابي به فناوري ها و عمل به موقع در قبال تعهدات از مواردي است كه ما را در اين بازار رقابت پذير ياري خواهند رساند.

شافعي در بخش ديگري از سخنان خود اقدامات سازمان گسترش در راستاي حمايت از صنايع دريايي اشاره كرد و افزود  : اخيراً ماموريت هايي به ايدرو از طرف هيات دولت واگذارشده كه ساخت 16 جك آپ و دستگاه حفاري دريايي از آنجمله محسوب مي شوند.

وي اين اقدامات را به موازات حمايت همه جانبه از ساخت داخل عنوان كرد و افزود : حضور كشور در عرصه ساخت دستگاههاي حفاري خشك مناسب بوده اما در دريا اقدامات تازه اي در حال شكل گيري است كه اميدواريم تسريع پيدا كند.

وي از كارشناسان،‌ طراحان،‌ مهندسان ساخت و ساز، انجمن ها و تشكل هاي اين صنعت خواست تا همكاري و مساعدت مستمر خود را براي هرچه پيشرف بيشتر اين صنعت مبذول دارند. /عب
برچسب ها: ایدرو ، گسترش ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار