تحليلگر مسايل سياسي در رام الله، تاکيد کرد بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با سياست هاي افراطي خود اين رژيم را به سوي پرتگاه مي کشاند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني القدس ؛‌ احمد رفيق عوض درباره تاکيد بنيامين نتانياهو بر ادامه شهرک سازي در قدس و کرانه باختري گفت: سخنان نتانياهو در اين باره، پيامي براي طرفهاي مختلف است. اين سخنان در درجه اول خطاب به افکار عمومي اسرائيل است. گروههاي رقيب در اسرائيل همواره با خون و سرزمين فلسطين تجارت مي کنند تا در انتخابات پيروز شوند. افراط گري در واقع بخشي از فرهنگ و ماهيت صهيونيستهاست. 

عوض افزود: پيام دوم اين سخنان نتانياهو براي فلسطيني هاست. نتانياهو با تاکيد بر ادامه شهرک سازي در قدس در واقع اين اقدام را به عنوان تنبيه فلسطيني ها، ناديده گرفتن آنان و به رسميت نشناختن حقوق آنان انجام مي دهد. اين سخنان نتانياهو همچنين پيامي براي کشورهاي ميانه رو عرب است که با وجود انقلابها و تحولات، براي اين رژيم چيزي در منطقه تغيير نکرده است. نتانياهو با ادامه شهرک سازي، امکان گفتگو بر سر راه حل تشکيل دو کشور را از بين مي برد. اين سخنان نتانياهو همچنين سيلي به جامعه جهاني است که بر مخالفت با شهرک سازي اسرائيل تاکيد دارد و آن را غيرقانوني مي داند.

وي خاطر نشان کرد: اصرار و لجبازي اشغالگران درباره ادامه شهرک سازي نشانه آن است که تهديد و انتقادات بين المللي از اسرائيل در عمل توخالي است. واقعيت آن است که حمايت از اشغالگري و شهرک سازي اسرائيل به باري بر دوش حاميان اين رژيم تبديل شده است. نتانياهو با اين موضع خود در واقع در مورد آينده اسرائيل ماجراجويي مي کند. زيرا حتي متحدان و دوستان نتانياهو هم ديگر نمي توانند از مواضع او حمايت مي کنند. صهيونيستها بر اين باورند که هر زمان به زور متوسل شوند مي توانند طرف مقابل را به عقب نشيني وادار کنند. بعضي شخصيت هاي اسرائيلي امروز به نتانياهو هشدار مي دهند که خط مشي خطرناکي را در پيش گرفته است و اين رژيم را به سوي فاجعه سوق مي دهد.

اين کارشناس فلسطيني گفت: اسرائيل براي مشروعيت  موجوديت خود به فلسطيني ها نياز دارد. تشکيلات خودگردان به هيچ وجه نبايد مذاکرات رايگان با اسرائيل را بپذيرد. ادامه مقاومت در برابر صهيونيستها، آن را با بحران جدي روبرو مي کند. اتحاديه اروپا و شوراي امنيت بازيگران اساسي در عرصه بين المللي هستند، اما موضع گيريهاي آنها در مورد مسئله فلسطين نمي تواند نتيجه اي به همراه داشته باشد. فلسطيني ها بايد خود با يکديگر متحد شوند و از شيوه هاي مختلف براي مقاومت در برابر اين رژيم استفاده کنند. ما همچنين به حمايت عربي و اسلامي نياز داريم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار