بي توجهي مسئولان به بالا آمدن آبهاي زير سطحي در بافت تاريخي كرمان موجب آسيب، نشست و نفوذ رطوبت در خانه هاي مردم و همچنين بناهاي ارزشمند تاريخي در اين بافت شده است.

محسن موحدي (معاون ميراث فرهنگي استان كرمان( در خصوص آسيب هاي وارد شده از آبهاي زير سطحي به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: آسيب هاي تنها به بناهاي تاريخي در بافت كرمان نيست؛ گرچه اين مسأله موضوعي با اهميت است اما متأسفانه آبهاي زير سطحي به خانه هاي مردم هم آسيب وارد كرده و مسئولان آب و فاضلاب شهري هنوز نسبت به اين مشكل واكنشي نشان نداده اند. 
وي ادامه داد: بناهايي چون مسجد كرمان به دليل بالا آمدن آبهاي زير سطحي دچار نشست و ريختن ديوار و آسيب هاي جدي ديگري شده است، اما خوشبختانه شهرداري با ايجاد يك سري چاه‌ها تا حدي از نفوذ رطوبت جلوگيري كرده كه اين توجه كافي نيست. 
موحدي در خصوص "كاروانسراي وكيل" تصريح كرد: كاروانسراي وكيل هم چون ديگر بناهاي تاريخي در  بافت كرمان دچار اين مشكل شده است؛ اين در حالي است كه اين كاروانسرا از مكانهاي پربازديد و گردشگرپذير نقاط مختلف جهان است. 
وي به مرمت كاروانسراي وكيل اشاره كرد و گفت: طبق طرح مرمتي، كاروانسراي وكيل اكنون در مرحله استحكام بخشي قرار گرفته و بعد از پايان مرمت در پي مشخص كردن كاربري اين مكان تاريخي هستيم./ص
برچسب ها: کاروانسرا ، وکیل ، استان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.