نیمی از شرکت ها در انگلیس در دست مالکان خارجی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون راشاتودی،  بسیاری از انگلیسی ها که به انگلیسی بودن خود مباهات می کنند، خبر ندارند اکثر شرکت هایی که با برند انگلیسی محصولات خود را عرضه می کنند، در تملک خارجی هاست.
هم اکنون تقریبا نیمی از شرکت ها در انگلیس در دست خارجی هاست و شرکت های کوچک و بزرگ در حوزه مواد غذایی ، آب آشامیدنی و غیره در دست مالکان آمریکایی ، استرالیایی و یا فرانسوی و آلمانی قرار دارند.
طرفداران مشارکت خارجی معتقدند که حضور خارجی ها باعث می شود، نقدینگی به اقتصاد انگلیس تزریق شود، اما مخالفان نظر دیگری دارند.
آنها معتقدند که با حضور این شرکت ها ، انگلیس به تدریج کنترل خود را بر فرودگاهها ، بنادر و بخش انرژی از دست می دهد و تصمیم گیری های عمده به عنوان مثال در بخش انرژی دیگر در لندن انجام نمی شود؛ بلکه در پاریس یا برلین صورت می گیرد.  
از سوي ديگر، مشکل فرار مالیاتی نیز وجود دارد. این شرکت ها می توانند دفاتر خود را به خارج از انگلیس منتقل کرده و در و اقع از پرداخت مالیات فرار کنند. نتیجه این نیز وارد شدن فشار بیشتر به مالیات دهندگان انگلیسی خواهد بود.  
شايان ذکر است؛ هم اکنون ارزش شرکت هایی که در انگلیس در تملک خارجی هاست، به بیش از 30 میلیارد پوند می رسد.  
این در حالی است که برخی دیگر کشورهای اروپایی مانند فرانسه به مالکیت خارجی حساسیت دارند، زيرا فرانسه معتقد است که فناوری های کلیدی نباید در دست شرکت های خارجی قرار بگیرد.
برچسب ها: تملک ، شرکت ، انگلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار