مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: سند کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان استان فارس در آینده‌ای نزدیک تدوین می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، هوشنگ عشایری در نشستی که با حضور مدیرکل امور بحران استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: فارس به دلیل گستردگی و پهناور بودن شاهد بلایای طبیعی بسیاری مانند سیل، زلزله، طوفان، ریزگرد و ... است که در حوزه‌های شریانی و حمل و نقل، تاثیر بسیاری می‌گذارند.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه اگر در برابر حوادث برنامه نداشته باشیم دچار معضلات فراوان می‌شویم ،گفت: باید در کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان این استان برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام دهیم و برای اتفاقات احتمالی آمادگی کامل داشته باشیم.

وی همچنین بر شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در این زمینه تاکید کرد.

مدیرکل امور بحران استانداری فارس نیز گفت: لازمه هر اقدامی داشتن برنامه است و اگر در حالت بحران برنامه‌ریزی نباشد مواردی مانند امداد، نجات، بازسازی و ... در تاثیر قرار می‌گیرند و دچار هرج و مرج می‌شوند.

محمد فیاض‌پور گفت: با تدوین سند راهبردی در بخش حمل و نقل می‌توانیم به آمادگی بسیاری در این زمینه برسیم چرا که داشتن اطلاعات کامل و جامع در مرحله نخست اهمیت قرار دارد.

مدیرکل امور بحران استانداری فارس در پایان گفت: استان فارس به دلیل پتانسیل‌های فراوانی که دارد می‌تواند در حوزه مدیریت بحران موفق ظاهر شود که این مهم نیازمند آموزش و برنامه‌ریزی‌های دقیق است./ج1



برچسب ها: شیراز ، تدوین ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.