مدیرکل مدیریت بحران اردبیل گفت: 249 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در بافت فرسوده شهری سکونت دارند که نسبت به احیا، مرمت و بازسازی‌ آنها باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی اسلامی افزود: بر اساس آمار سال 89 بیش از 83 هزار واحد روستایی در مقابل زلزله کم‌دوام و بی‌دوام تشخیص داده شدند که با حضور دولت خدمتگزار و اقدامات اساسی انجام شده به ویژه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، مقاوم‌سازی این واحدهای مسکونی در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: ‌به همت بانک‌های عامل و همکاری بنیاد مسکن از سال 84 تاکنون نوسازی و مقاوم‌سازی 55 هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

اسلامی افزود: از این تعداد در حال حاضر 41 هزار واحد روستایی مرحله چهارم تسهیلات خود را دریافت کردند و پایان کار را گرفته‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل در ادامه گفت: 40 هزار واحد روستایی در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده و 36 هزار واحد روستایی نیز در برنامه آتی مقاوم‌سازی قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل یکی دیگر از معضلات در مقابله با حوادث به ویژه زلزله را وجود بافت فرسوده شهری در مناطق مختلف استان اردبیل اعلام کرد و افزود: بیش از یک هزار و 584 هکتار بافت فرسوده شهری در استان اردبیل وجود دارد که 249 هزار نفر جمعیت در آن سکونت دارند.

وی گفت: از مردم اردبیل به ویژه ساکنان مناطق بافت فرسوده و کهنه انتظار داریم که از تسهیلات و موقعیت پیش آمده استفاده کنند تا واحدهای مسکونی خود را در برابر زلزله و حوادث دیگر بیمه کنندب/.

برچسب ها: اردبیل ، بافت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.