بحران و مشکلات اقتصادي باعث شد رئيس جمهور و اعضاي دولت فرانسه خود را از تعطيلات پايان سال محروم کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته روزنامه لوفيگارو در اينترنت ، در حالي که دولت فرانسه با مشکلات متعدد و بحران دست و پنجه نرم مي کند ، وزرا براي ادامه کار در ايام تعطيلات پايان سال فرا خوانده شدند.
فرانسوا اولاند در آخرين نشست شوراي وزرا در نوزدهم دسامبر با خنده به اعضاي دولت گفته بود : نمي خواهم تعطيلات خوبي برايتان آرزو کنم ، زيرا قرار نيست به تعطيلات برويد.
نجات ولد بلقاسم سخنگوي دولت فرانسه گفت : رئيس جمهور انتظار دارد که همه حاضر و هوشيار باشند.
فرانسوا اولاند براي عمل به اين تعهد در پاريس مي ماند و طي تعطيلات هر روز در کاخ اليزه مشغول به کار خواهد بود. البته بجز روز سه شنبه که قصد دارد براي جشن نوئل در کنار خانواده باشد.
کاخ اليزه اعلام کرد رئيس جمهور شامگاه سي و يکم دسامبر از يک مرکز فوريتهاي پزشکي در منطقه پاريس ديدار خواهد کرد و پس از آن در نطقي تلويزيوني سال نو را به فرانسويان تبريک خواهد گفت.
برنامه کاري رئيس جمهور از هم اکنون فشرده است. اولاند هم اکنون به همراه ژان مارک ارو نخست وزير در حال بررسي مقدمات «کنفرانس کاري درباره اوضاع اقتصادي و مشاغل» اند که قرار است روز چهارم ژانويه برگزار شود. روز سوم ژانويه نيز او در شوراي وزرا شرکت خواهد کرد.
مانوئل ولس وزير کشور ، ونسان پيون وزير آموزش و پيير موسکوويسي وزير اقتصاد نيز با پيروي از رئيس جمهور در پاريس خواهند ماند. دومينيک برتينوتي وزير خانواده قرار است در مراسم جشن نوئل صليب سرخ در پاريس شرکت کند.
ماريسول تورن وزير بهداشت قرار است از محل اسکان فقرا بازديد و ماري آرلت کارلوتي وزير مشاور در امور مبارزه با طرد اجتماعي از يکي از واحدهاي اسکان بي خانمان ها بازديد مي کند.  
هر چند اعضاي دولت بايد در ايام تعطيل کار کنند و خود را نشان دهند ، اما مجبور نيستند در پاريس بمانند. بنا بر اعلام راديو اوروپ ان ، وزرا حق دارند چند روز را در فاصله دو ساعتي پايتخت بگذرانند ، به اين علت که بتوانند در صورت بروز حالت فوق العاده خود را سريعا به کابينه برسانند. بيشتر اعضاي دولت تصميم دارند در ايام تعطيل در فرانسه بمانند بجز ميشل ساپن وزير بودجه که قرار است در وين با همتاي اتريشي خود ديدار و گفتگو کند.
شرايط دشوار کاري براي دولت باعث تحميل کريسمس بدون تعطيلات به اعضاي دولت شده است. در حالي که فرانسوا اولاند بعلت تعطيلات تابستانه اش که در اوج بحران بود مورد انتقاد قرار گرفت ، بنابراين در چنين شرايطي براي او دشوار بود به فرانسويان اعلام کند که يک هفته به خود استراحت مي دهد.
البته دولت ژان مارک ارو در اين مورد استثنا نيست. در دو سال گذشته نيز به اعضاي دولت سارکوزي سفارش شده بود براي حفظ ظاهر سفرهاي خود را کوتاه کنند و حتي الامکان از کابينه فاصله بسياري نداشته باشند. البته برغم اين هشدارها ، برخي از اعضاي دولت سابق در ايام تعطيلات به سفرهاي خارجي دور دست رفتند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار