رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگوي اختصاصي با خبرگزاري آناتولي تنها راه حل گذر از بحران سوريه را برگزاري انتخابات دمکراتيک در اين کشور دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مهمانپرست در آغاز گفتگوي خود با اين خبرگزاري تُرک با بيان اينکه تمامي گروه هاي سياسي در سوريه بايد با همکاري با يکديگر براي اجراي انتخابات دمکراتيک در اين کشور گام بردارند، اين اقدام را تنها راه حل ممکن براي مخالفان و مقامات حکومتي در مورد گذر از بحران 2 ساله سوريه دانست.

وي در ادامه تاکيد کرد که فضايي امن و آرام براي اجراي انتخابات دمکراتيک در سوريه بايد به وجود آمده و پس از اعلام نتيجه آن تمامي طيف هاي سياسي به آن احترام بگذارند.

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان همچنين با اشاره به اينکه در شرايط کنوني کشورهاي بحرين و يمن هم به انتخاباتي دمکراتيک در کشورشان نياز دارند، ملت بحرين و يمن را شايسته دمکراسي دانست.

رامين مهمانپرست در پايان گفتگوي خود با خبرگزاري آناتولي ترکيه، تصريح کرد که روابط ايران و ترکيه بسيار ريشه دار و استراتژيک است و راه هاي حل اختلاف بين دو کشور را از طريق گفتگو بين مقامات بلندپايه برشمرد.

گفتني است؛ رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان طي روزهاي اخير در راس هيئتي بلندپايه با سفر به ترکيه با برخي از مقامات بلندپايه اين کشور گفتگو کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار