یکی از مراجع تقلید در قم گفت: شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» مخالف تعالیم قرآن است و مردم ایران چندین سال خود را از نعمت تعدد فرزند محروم کرده بودند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با رئیس سازمان ثبت احوال و هیئت همراه با اشاره به لزوم مشخص بودن آمارهای جمعیتی اظهار کرد: مسئولان با اطلاع از این آمارها می‌توانند به برنامه‌ریزی برای امور مختلف بپردازند بنابراین اطلاعاتی که سازمان ثبت احوال جمع‌آوری و منتشر می‌کند اساس نظام برنامه‌ریزی کشور است.

وی افزود: بعضی افراد خلافکار اقدام به تهیه دو شناسنامه می‌کنند تا اقدامات مجرمانه خود را دنبال کنند بنابراین ثبت احوال باید از این کار به شدت جلوگیری کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه رفتار اسلامی در برخورد با مردم اهمیت فراوانی دارد، گفت: همه مسئولان در رده‌های مختلف باید خدمت صادقانه را در اولویت امور قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله افزایش جمعیت پس از انقلاب در ایران مورد توجه قرار گرفت اما برخی فشارها سبب شد سیاست‌های کنترل جمعیت در دستور کار قرار گیرد هرچند پس از 15 سال متوجه اشتباه در این زمینه شدیم.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به تعدد فرزندان به عنوان یکی از نعمت‌های الهی بیان داشت: در طول سال‌های اجرای سیاست‌های کنترل جمعیت ما خود را از این نعمت محروم کرده بودیم.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه نوابغ و دانشمندان از میان جمعیت‌های زیاد ظهور می‌کنند گفت: بر اساس نظرات برخی کارشناسان ایران می‌تواند تا 150 میلیون نفر جمعیت را تأمین کند.

وی ادامه داد: این جوانان هستند که می‌توانند نظام را حفظ کرده و در مواقع حساسی چون جنگ مدیریت صحنه را بر عهده بگیرند و پیشرفت کنونی ایران هم به دلیل وجود دانشمندان جوان است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» مخالف با تعالیم قرآن است ابراز کرد: زندگی کهنسالان در خانه‌های سالمندان از نمادهای زندگی غربی بوده و نشان دهنده کاهش عاطفه‌هاست که این امر خود ناشی از کاهش جمعیت و کم بودن تعداد فرزندان است./ج1

برچسب ها: قم ، قرآن ، دانشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.