معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اخذ مجوز تاسیس مرکز تحقیقات حلال از شورای عالی سلامت وامنیت غذایی خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ؛ شیبانی گفت: با راه اندازی این مرکز / جمهوری اسلامی ایران برای مهر حلال نیازی به مجوز کشورهای دیگر ندارد.
وی تصریح کرد: مرکزتحقیقات حلال به زودی تجهیز و نیروهای آن تکمیل می شود .

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود : باتوجه به توانمندیها و امکانات قشم ، منطقه آزاد بودن آن و ورود 80 درصد مواد غذایی و فراورده های دارویی و بهداشی از این منطقه به کشور ، بخشی از مرکز تحقیقات حلال در این جزیره راه اندازی می شود.
شیبانی عملکرد اداره کل غذا و داروی قشم را خوب و بهتر از سایر استانها ارزیابی کرد و گفت : لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته ای نیز وارد کشور شده است و اداره کل غذا و داروی قشم به کمک منطقه آزاد برای راه اندازی بخشی از مرکزتحقیقات حلال اعلام آمادگی کرده است .
شیبانی افزود : سازمان غذاو دارو 150 هزار قلم کالا را کنترل می کند و کنترل تجهیزات و لوازم پزشکی نیز به آن افزوده شده است .
قربانی مدیر کل دارو غذا و استاندارد قشم گفت : این اداره کل در کشورهای گرجستان ، چین و فرانسه نمانیدگی دارد و از این پس نمایندگی این اداره کل در شرق آسیا ، اوکراین ، روسیه ، آسیای میانه ، خاورمیانه و اروپای غربی برای بازرسی و نمونه برداری از غذا و دارو فعال خواهد شد .
اهواز - بوشهر - دزفول - قشم - کیش و بندرعباس اعضای منطقه 9 معاونتهای غذا ، دارو و استاندارد قطب خلیج فارس است./ب

برچسب ها: مجوز ، تاسیس ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.