رئیس زندان مرکزی تبریز گفت: در سال‌های اخیر 96 نفر موفق به ارتقای سطح تحصیلی خود از طریق آموزش از راه دور شده‌اند و سال گذشته نیز از 23 نفر شرکت‌کننده کنکور، 11 نفر موفق به قبولی در دانشگاه شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، استادی در جلسه کارگروه حمایت از حقوق زندانیان در شمال‌غرب کشور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی زندان، فعالیت‌های تربیتی و آموزشی زندان و اشتغال زندانیان در واحد کارخانجات، زندان تبریز را پاک‌ترین زندان از حیث وجود مواد مخدر عنوان کرد.

وی ادامه داد: این مطلب اخیراً در زمان بازدید حسین ذبحی معاون قضایی دادستان کل کشور از طریق دستگاه ویژه موادیاب به اثبات رسیده است.

استادی با اشاره به عملکرد فرهنگی و تربیتی زندان تبریز گفت: سال گذشته 32 نفر از زندانیان موفق به حفظ یک تا پنج جزء از قرآن کریم شده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر 96 نفر موفق به ارتقای سطح تحصیلی خود از طریق آموزش از راه دور شده‌اند، افزود: سال گذشته از 23 نفر شرکت‌کننده کنکور، 11 نفر موفق به قبولی در دانشگاه شدند.

استادی با اشاره به ارائه اقدامات اشتغال و حرفه‌آموزی به 560 نفر از زندانیان در یک سال گذشته تصریح کرد: در طول این مدت یک‌هزار و 24 نفر موفق به اخذ گواهی فنی و حرفه‌ای شده‌اند که این میزان برابر با آمار گواهی‌های صادر شده در سطح شهر تبریز است.

رئیس زندان مرکزی تبریز با اشاره به ایجاد کلینیک مثلثی در زندان تبریز افزود: بیماری‌های هپاتیت، سل و ایدز در سطح زندان تبریز از طریق این کلینیک کاملاً تحت کنترل درآمده است.

استادی با اشاره به اینکه سهم آذربایجان‌شرقی از نظر فراوانی جرم در رده سی‌ام کشور است، افزود: این رتبه حاصل تلاش مدیران زندان‌های استان، مسئولان قضایی و انتظامی، همچنین همراهی مردم است./س

برچسب ها: موفق ، قبولی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.