رئیس فدراسیون هندبال گفت: از زمانی که هندبال فعالیت خود را در کشور آغاز کرد تعامل خوبی با آموزش و پرورش داریم و از این بابت مشکلی نیست.

جلال کوزه گری رئیس فدارسیون هندبال  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود:  در طول سالهایی که  هندبال  در ایران فعال  است خوشبختانه همکاری خوبی با آموزش و پرورش داریم و مشکل خاصی از این لحاظ نداریم و اکثر همکاران ما که در هندبال  هستند فرهنگی هستند.

وی تصریح کرد:  یکی از کارهایی که به استعداد یابی در هندبال  کمک می کند ایجاد کانون  است و هم اکنون در برخی  از استانها این مکان ها احداث شده است و افراد علاقمند دور می بینند.

کوزه گری تاکید کرد:  کانونهای هندبال  با حضور افراد نونهال فعالیت می شود و ما داشتیم که بازیکنان مدارس را هنمایی و دبیرستانی به مسابقات رسمی آسیا رفتند و افتخار کسب کردند.

وی اضافه کرد: وجود چنین مکانهایی  برای هندبال  لازم و اساسی است و سایر استانها باید این کانونها را راه اندازی کنند و استعداد یابی داشته باشند.

کوزه گری گفت: مهم ترین هدف از احداث کانونهای هندبال  کشف استعداد های این رشته است و تاکنون در استانهایی که این مکانها فعال مستند عملکرد  رضایت بخشی داشته اند در تهران نیز تلاش می شود در چندین نقطه کانون ایجاد شود.

وی در خصوص وجود باشگاه های خصوصی در کشور گفت:  اکثر باشگاههای کشور خصوصی هستند به عنوان مثال  هم اکنون تیم هایی که در لیگ برتر حضور  دارند هر ده تای آنها خصوصی هستند و در برخی استانها  نیز باشگاه های دولتی داریم که  برای تیم ملی بازیکن سازی کند و بهتر از گذشته کار کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  در دنیای امروزی به هندبال  به صورت علمی نگاه می کنند و طرفداران بیشماری در دنیا دارد  ما نیز نباید  از این غافله عقب بیافتیم.

ایجاد کانونهای استعداد یابی،  حضور مداوم  در مسابقات بین المللی  استفاده از مربیان طراز اول دنیا برگزار منظم رقابت های  لیگ برتر و زیر مجموعه ها تدریس این رشته بصورت تخصصی در دانشگاه ها که خوشبختانه این در حال رخ دادن است و چهارمحال بختیاری اولین  استانی است که هندبال  بصورت آکادمیک صورت می گیرد و اینها مواردی هستند که بر توسعه  و پیشرفت این ورزش  کشورمان تاثیر می گذارد./آق





برچسب ها: کانونهای ، هندبال ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار