يك حقوقدان گفت: قطع شبكه هاي ايران از فضاي ماهواره اعمال تحريم‌هاي رسانه‌اي عليه كشورمان است و ما باز هم اين تحريم‌هاي جديد را دور خواهيم زد.

علي كامكار در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در مورد قطع شبكه‌هاي ايران در فضاي ماهواره‌اي اظهار داشت: قطع برنامه‌هاي پرس تي وي و هيسپان تي وي از فضاي ماهواره با قوانين بين‌المللي و آزادي بيان منافات دارد.
 
اين حقوقدان ادامه داد: كشورهاي غربي همواره شعار دفاع از آزادي بيان را مطرح مي‌كنند و اين در حالي است كه بارها شبكه‌هاي ايران را در فضاي ماهواره‌اي قطع كرده‌اند.
 
كامكار با بيان اين كه غرب با قطع برنامه‌هاي ايران از فضاي ماهواره بار ديگر ستيزه جويي با انقلاب اسلامي را در فضاي بين‌المللي به نمايش گذاشته است، اظهار داشت: ماهيت بيداري اسلامي حاكم بر منطقه خاورميانه كه نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران است براي همه جهانيان روشن شده و كشورهاي استكباري غربي اين مساله را بر نمي‌تابند.
 
وي تصريح كرد: قطع شبكه‌هاي ايران از فضاي ماهواره اعمال تحريم‌هاي رسانه‌اي عليه كشورمان است و ما باز هم اين تحريم‌هاي جديد را دور خواهيم زد.
 
اين حقوقدان خاطرنشان كرد: هيسپاست بايد در مورد قطع برنامه هاي ايران پاسخگو باشد و ما اين حق را بر خود مسلم مي‌دانيم كه در مجامع حقوقي بين‌المللي در اين زمينه پيگيري جدي داشته باشيم.
 
گفتني است؛ شرکت خدمات ماهواره‌ای هیسپاست از روز جمعه، اول دی ماه، برنامه‌های پرس تی وی و همچنین هیسپان تی وی، شبکه اسپانیایی زبان ایران، را از فهرست پخش ماهواره‌ای خود در اسپانیا و آمریکای لاتین حذف کرده است.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: شبکه ، غرب ، تحریم ، قطع ، هیسپان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار