مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: در هشت ماهه نخست امسال صادرات کالا از پایانه مرزی میلک ۶۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، علیرضا مجرد اظهار داشت: در پایانه مرزی میلک طی هشت ماهه اخیر بیش از 385 هزار تن کالا با بیش از 16 هزار دستگاه خودرو صادرات شده است.

وی افزود: بیش از 353 هزار تن کالا با تعداد 18 هزار و 306 دستگاه خودرو ترانزیت شده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد:‌ در بخش صادرات 66 درصد افزایش تناژ و در بخش ترانزیت 8 درصد افزایش تناژ داشته‌ایم.

وی ادامه داد: 12 دستگاه و اداره در پایانه مرزی میلک مستقر هستند که این به عنوان پنجره واحد در بخش ترانزیت و مسافر و... خدمات ارائه می‌کند.

مجرد با بیان اینکه روزانه 300 نفر افغانی از مرز میلک عبور می‌کنند، گفت: نزدیک به 5 هزار شغل فقط در پایانه مرزی میلک ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها راه نجات سیستان قطب اقتصادی کردن آن است، اضافه کرد: اگر توسعه اقتصادی را در سیستان و بلوچستان می‌خواهیم باید موانع را کمتر کنیم.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 15 مجتمع خدمات رفاهی در محورهای سیستان و بلوچستان در فاز اول به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان سال نیز تعداد پنج مجتمع دیگر به این رقم افزوده می‌شود.

وی افزود: 48 نقطه دیگر برای احداث مجتمع خدمات بین راهی شناسایی شده که از بخش خصوصی برای احداث آنها دعوت می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیشترین مصرف انرژی را در سطح کشور در بخش حمل‌ونقل داریم اما در سیستان و بلوچستان با هماهنگی خوب با شرکت نفت و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناوگان را به دستگاههای GPS مجهز کرده‌ایم و از تاریخ یکم دی‌ماه نیز تجهیز مینی‌بوس‌ها در حال انجام است.

مجرد گفت: هم‌اکنون به صورت آنلاین میزان تردد و مصافت ناوگان طی می‌کنند ثبت می‌شود و ضریب تخلف و هدررفت انرژی در این بخش بسیار کاهش یافته است/س 

برچسب ها: افزایش ، صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.