يک مقام ارشد تشکيلات خودگردان فلسطين سه شنبه اعلام کرد ديويد هِيل فرستاده امريکا قرار است ژانويه 2013 به منظور مذاکره درباره احياي روند صلح خاورميانه که مدتهاست متوقف شده است، از سرزمين هاي فلسطيني ديدار کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ، رياض المالکي وزير امور خارجه تشکيلات خودگردان فلسطين در مصاحبه با راديو صداي فلسطين گفت باراک اوباما رئيس جمهور امريکا تصميم گرفته است هِيل را براي ملاقات با مقامات اسرائيلي و فلسطيني و مذاکره درباره چگونگي ازسرگيري روند صلح به فلسطين و سرزمين هاي اشغالي اعزام کند.
 وزير امور خارجه تشکيلات خودگردان در ادامه اظهار داشت طرف فلسطيني در ملاقات با فرستاده امريکا ، درباره همه مسائل مربوط به هشدارها و تهديدهاي اسرائيل از زمان ارتقاي جايگاه فلسطين در يونسکو در ماه اکتبر ، مذاکره خواهد کرد.
وي تصميم اوباما را براي اعزام هيل به سرزمين هاي فلسطيني ،  نشانه اي مثبت  ارزيابي کرد و افزود پس از آن که سازمان ملل در بيست و نهم نوامبر  جايگاه فلسطين را به عنوان کشور ناظر غيرعضو ارتقاء داد، امريکا درپي آن بوده است تا  اوضاع را آرام کند.
مذاکرات مستقيم اسرائيل و فلسطيني ها از اکتبر 2010 تاکنون به علت اصرار اسرائيل بر ادامه شهرک سازي در کرانه باختري و همچنين شرق بيت المقدس ، همچنان متوقف مانده است. فلسطيني ها بر اين مسئله اصرار مي ورزند که اين مذاکرات تا قبل از توقف شهرک سازي از سر گرفته نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار