نورآفتاب، به دلیل تاثیرات مطلوب سیستمیک علاوه بر ساخت ویتامینD مورد نیاز بدن، با ترشح اندروفین‌های داخلی، موجب بهبود خلق‌وخوی افراد می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛یک پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی ضمن بیان این مطلب افزود: انواعی از سلول‌های ایمنی پوست در اثر تماس با آلرژن‌های محیطی، منجر به حساسیت و در مواردی نیز بیماری‌‌های دیگر می‌شود که تماس با نور آفتاب، موجب کاهش این نوع سلول‌ها در بافت پوست شده و برای درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند اگزماهای تماسی و پسوریازین کاربرد دارد.

دکتر بابک جعفری در رابطه با مضراتی که نورآفتاب به همراه دارد، اظهار کرد: امواج گوناگون پوست، تاثیرات متفاوتی بر روی پوست بر جای می‌گذارد و به عنوان مثال، طیفA اشعه خورشید، می‌تواند منجر به جداشدن ناخن از بستر خود شده و یا امواج B، در پیر شدن پوست تاثیر دارد.

جعفری ادامه داد: امواج B با تاثیر بر روی ساختار و عملکرد لایه سطحی و عمقی پوست، چروک‌های عمیق و ظریف، خشکی، خشن شدن پوست، نمایان شدن عروق سطحی و کاهش الاسیته پوست را به همراه دارد.

این پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی خاطرنشان کرد: مصرف مرتب ضدآفتاب و ترکیبات رتینوئید، باعث پیشگیری از این ضایعات و کاهش نیاز به جراحی‌های پرخطر می شود.

برچسب ها: پوست ، افتاب ، خلق ، خو ، ارزان ، خورشید ، لایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار