رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام در مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس کمیته دفاع و امنیت ملی مجلس ویتنام با اشاره به جایگاه و نقش مهم دو کشور در منطقه خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی گفت: همکاری نزدیک ایران و ویتنام در پیشرفت و توسعه روزافزون صلح و آرامش منطقه تأثیر فراوانی دارد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا توسعه همکاریهای اقتصادی، پارلمانی و سیاسی را با کشورهای جنوب شرق آسیا ازجمله ویتنام، از محورهای مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی همکاریهای پارلمانی میان دو کشور را بسیار مهم خواند و افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام در مجلس شورای اسلامی بر بهره گیری از تمام ظرفیتها و فرصتها برای رشد و گسترش مناسبات دوستانه به ویژه در عرصه های اقتصادی، گردشگری و صنعتی با ویتنام تاکید می‌کند.

سبحانی‌نیا با اشاره به عضویت دو کشور در مجامع بین المللی بر ضرورت رایزنی و مشورت منظم و مستمر ایران و ویتنام درباره تحولات منطقه و موضوعات مورد علاقه تأکید کرد.

"نگوین کیم خوآ" رئیس کمیته دفاع و امنیت ملی مجلس ویتنام نیز در این دیدار با بیان اینکه در این سفر با امکانات و ظرفیتهای جدیدی برای گسترش روابط دو کشور آشنا شدیم گفت: استفاده از تجارب و توانمندیهای ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی و فناوری برای ویتنام مهم خواهد بود.

وی با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه افزود: توسعه همه جانبه مناسبات دوستانه با ایران برای ویتنام از اهمیت بالایی برخوردار است.

نگوین کیم خوآ در ادامه بر نقش مجالس در تقویت روابط تاکید کرد و گفت: توسعه همکاریهای پارلمانی به شناسایی ظرفیتهای جدید برای همکاریها، درک مواضع متقابل و آشنایی بیشتر ملتها با یکدیگر کمک می‌کند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: ویتنام ، ایران ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار