براساس تحقیقات تشخیص بیماری های ژنتیکی قبل از آن که نوزاد متولد شود، ممکن شد چرا که از مرگ و میر نوزادان جلوگیری می کند.

بر اساس گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری Science Daily تشخیص بیماری های ژنتیکی قبل از تولد نوزاد ممکن شد.

براساس این گزارش، هنوز هم داشتن فرزند کاری مخاطره انگیز است چرا که از هر 25 نوزاد حدود یک نوزاد با یک اختلال ژنتیکی متولد می شود و این یک چهارم از مرگ و مر نوزادان با بیماری های ژنتیکی را تشکیل می دهد.

اما پزشکان معتقدند که در طی 10 سال می توانیم تعیین توالی ژنوم جنین به صورت معمول را انتظار داشته باشیم که می تواند به تشخیص بهبود ببخشد.

گزینه ها برای درمان بیماری در حالی که هنوز در رحم مادر جنین در حال رشد است.
گرچه تمام پدر و مادران با سقط جنین مخالفت خواهند کرد اما با توجه به این که این ناهنجاری در جنین از هر 25 نوزاد در یکی نمود پیدا می کند این امر پایان دادن به رنج و عذابی است که جنین تحمل می کند البته باید توجه داشت در بسیاری از موارد علم پزشکی و ژنتیک قادر خواهد بود این بیماری ها را پیش از تولد نوزاد درمان کند.

مطالعات اخیر نشان داد در هر فرد به طور متوسط حدود 400 کروموزوم مخرب وجود دارد که از هر 10 نفر یک نفر را در معرض ابتلا به بیماری های ژنتیکی قرار می دهد .

دانش جدید به پدر و مادرهای آینده این امکان را می دهد که بیماری های نوزاد خود را پیش از به دنیا آمدن تشخیص و قبل از به دنیا آمدن درمان کنند و از اختلالات ژنتیکی جلوگیری کنند.

علم ژنتیک قادر است با بازسازی نطفه و سلول های جنینی و همچنین بهبود بخش شکل اسپرم و تخمک از بروز چنین بیماری هایی در فرزندان جلوگیری کنند شایان ذکر است که این عمل از نظر اخلاقی قابل قبول خواهد بود چرا که بازسازی سیستم فیبروزیس و دیستروفی عضلانی نخواهد بود از این رو مشکلی با اخلاقیات نخواهد داشت./ع2
برچسب ها: ژنتیک ، نوزاد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.