معاون اول رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه دولت از همه سرمايه‌گذاران به طور جدي حمايت مي‌کند، گفت: بايد مشکلات و موانع پيش روي سرمايه‌گذاري خارجي در کشور برطرف شده و نسخه‌اي براي روان‌سازي فعاليت سرمايه‌گذاران طراحي کنيم .

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمدرضا رحيمي ظهر امروز ( سه شنبه ) در جلسه «‌بررسي مسائل صاحبان طرح‌هاي سرمايه‌گذاري خارجي کشور»‌ با بيان اينکه رفع مشکلات سرمايه‌گذاران خارجي نيازمند تدابير و راهکارهاي اساسي است، ‌گفت: تلاش مي‌کنيم پس از جمع‌بندي مشکلات، يکي از جلسات هيات دولت را به بررسي موانع اين بخش اختصاص دهيم تا با حضور عالي‌ترين مقام هر دستگاه، بتوانيم نتايج مطلوبي را حاصل کنيم.

معاون اول رئيس‌جمهور همچنين از عليشيري رئيس کل سازمان سرمايه‌گذاري و کمکهاي اقتصادي و فني ايران، خواست موانع و چالش‌هاي پيش روي سرمايه‌گذاران خارجي را به دقت بررسي کرده و جمع‌بندي آن را به دولت منعکس نمايد تا در اسرع وقت به اين مشکلات رسيدگي و مسير فعاليت سرمايه‌گذاران هموار شود .

رحيمي همچنين خطاب به سرمايه‌گذاران خارجي حاضر در جلسه خاطر نشان کرد:‌ افزايش سرمايه‌گذاري خارجي در کشور از اولويت‌هاي اصلي دولت است و موانع موجود در اين زمينه بايد برطرف شود.

وي جذب سرمايه‌گذاران خارجي در کشور را گامي مهم و موثر در رشد اقتصادي دانست و با تاکيد بر اينکه جذب سرمايه‌گذاري خارجي نقش مهمي در دور زدن تحريم‌ها دارد، از دستگاهها و بخش‌هاي مربوطه خواست تا حد امکان زمينه فعاليت سرمايه‌گذاران خارجي را هموار کرده و شرايط لازم را براي توسعه فعاليت آنان فراهم کنند.

در اين جلسه که وزير امور اقتصادي و دارايي نيز حضور داشت،‌ شماري از مديران عامل و نمايندگان شرکت‌هاي خارجي و صاحبان طرح‌هاي سرمايه‌گذاري خارجي کشور، ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌ها، ميزان اشتغالزايي و حجم صادرات شرکت‌هاي خود، مهمترين مشکلات و مسائل موجود را مطرح کردند.

مسائل ارزي ، مشکلات جابجايي و انتقال پول ، مسائل مالياتي و برخي مقررات دست و پا گير، از جمله موانع و مشکلاتي بود که صاحبان طرح‌هاي سرمايه گذاري خارجي کشور مطرح کردند و معاون اول رئيس جمهور نيز از آنان خواست تمامي مشکلات را با جزئيات کامل به صورت مکتوب ارائه کنند تا در اسرع وقت مورد رسيدگي قرار گيرد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: رحیمی ، دولت ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار