كارشناس امور موزه های اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه بیش از پنج هزار نفر از موزه آب شهر چلگرد در شهرستان كوهرنگ دیدن می كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

ایمان نظری افزود: موزه تخصصی آب استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان كوهرنگ، سال 1389 در زمینی به مساحت 600 و زیربنای 350 متر مربع در شهر چلگرد بهر ه برداری شده است.

وی گفت: در موزه تخصصی آب، ماكت‌هایی مثل: حمام، پل، سد و سازه‌های آبی و نقش آب در شكل گیری تمدن اساطیری و تأثیر آن بر مشاغل، صنایع و هنر مردمان خطه استان چهارمحال و بختیاری و ایران و آثاری مانند: آسیاب های قدیمی، سنگ های حوزه قنات، شیر سنگی هایی كه از آنها آب خارج می شد و آثار نحوه استفاده انسان اولیه از آب، به نمایش گذاشته شده است.

نظری گفت: آثار به نمایش گذاشته شده در این موزه، پوشه تصویر سازی، اشیای مرتبط با آب از جمله كاسه سنگی، انواع لیوان و پارچ و ریتون‌های سنگی مربوط به اواخر دوره هزاره دوم پیش از میلاد را شامل می‌شود.

كارشناس امور موزه های اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینكه این آثار از قدیم تا معاصر به این موزه راه یافته است، تأكید كرد: این آثار فرهنگ و تمدن گذشته را نمایان می‌كند.

موزه‌هایی مشابه این موزه در شهرهای یزد، بندرعباس و شوش وجود دارد./س

برچسب ها: موزه ، آب ، چلگرد ، دیدن ، طول ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.