دبير شوراي عالي و رئيس مرکز ملي فضاي مجازي گفت: جمهوري اسلامي ايران بايد به صورت فعال آماده مقابله با حملات سايبري باشد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران مهدي اخوان دبير شوراي عالي و رياست مرکز ملي فضاي مجازي کشور در نشست خبري که با حضور اصحاب رسانه در پژوهشگاه فضاي مجازي برگزار شد درباره عملکرد اين مرکز اظهار داشت: نه ماه و نيم بعد از حضور مقام معظم رهبري اين مرکز ايجاد شد و در مباحث ساختاري کشور فعاليت مي کند.

وي ادامه داد: حاصل تاسيس اين مرکز تاسيس مراکز ملي فضاي مجازي، پژوهشگاه فضاي مجازي و ايجاد سه کميسيون تنظيم مقررات در اين زمينه بود.

اخوان افزود: اين سه کميسيون به صورت روزانه و منظم در حال فعاليت هستند و حاصل آن تنظيم مقررات، آماده شده پروانه فعاليت خدمات چند رسانه اي و باند وسيعي بوده که در حال حاضر اين خدمات آماده ارائه است.

وي تصريح کرد: اين مرکز در حال آماده سازي توافق با برخي شرکتهاي مخابراتي در کشور است و اميدواريم اين اقدام به صورت رسمي اواخر همين ماه يا حداکثر در ماه آينده صورت گيرد.

اخوان با اشاره به افزايش ارتقا توان دفاع سايبري در کشور اظهار داشت: در حوزه کميسيون عالي امنيت، بحث ارتقا توان دفاع سايبري کشور اولويت اصلي در اين حوزه بوده که اين مهم به صورت جاري در حال تحقق است.

وي ادامه داد: فعاليت در حوزه دفاع سايبري بايد روز به روز افزايش يابد و کشورمان بايد به صورت فعال آماده حملات سايبري باشد و با افزايش فعاليتهاي پژوهشگاه فضاي مجازي شاهد هستيم که از شدت اثرگذاري اين حملات کاسته شده است.

اخوان در پايان ارائه گزارش عملکرد پژوهشگاه فضاي مجازي يادآور شد: در بحث محتوا و در کنار خدمات شاهد افتتاح اولين جام ديجيتال کشور با همکاري وزارت ارشاد بوديم که در همان روز افتتاح با استقبال بسيار زياد کاربران روبه رو شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فضا ، مجازی ، اخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار