عضو کمیسیون امنیت‏ملی و سیاست‏خارجی مجلس برگزاری همه پرسی مصر را یکی از نتایج بیداری اسلامی در منطقه دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان مهدی سنایی  با بیان اینکه رای مردم به قانون اساسی جدید مصر را می توان رأی به اسلام و اسلامگرایی در این کشور دانست  و گفت :رای هفتاد درصدی مردم مصر به پیش نویس قانون اساسی جدید در دور دوم همه پرسی،  یکی از  نتایج بیداری اسلامی در منطقه است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیداری اسلامی در منطقه روز به روز در حال گسترش است و سرنوشت مردم مسلمان را به دست خود ملت‌ها باز می‏گرداند، گفت: بیداری اسلامی شکل گرفته در مصر پس از پیروزی انقلاب مردمی آنان حال در نتایج همه پرسی خود را نشان داده است.
وی با بیان اینکه برگزاری همه پرسی مصر جلوه‌ای از مردم سالاری بوده که پس از زوال حکومت‏های وابسته در منطقه شکل گرفته است، افزود: برگزاری همه پرسی قانون اساسی جدید در مصر نشان از پایان حکومت‏های دیکتاتوری در این کشور است و  یک تجربه خوب است که دو سال پس از وقوع انقلاب در مصر رخ داد.
سنایی با یادآوری بیانیه‏ها و اعلام عدم تبعیت برخی گروه‏های سیاسی در مصر بعد از اعلام  نتایج همه پرسی، تصریح کرد: گروه‏ها و رقبای سیاسی مرسی باید به نتایج این همه پرسی احترام کامل بگذارند و شرایط را برای اجرای سیاست‌های توسعه اقتصادی فراهم کنند.
عضو کمیسیون امنیت‏ملی و سیاست‏ خارجی مجلس نهم با یادآوری موضع ایران در برابر همه پرسی قانون اساسی جدید در مصر، گفت: علاوه بر اینکه این همه پرسی  پیروزی اسلامگرایان را در مصر به همراه داشت، جمهوری اسلامی ایران از هر نوع تصمیمی که با رأی مردم گرفته شود حمایت می‏کند چرا که مردم صاحبان اصلی هر کشوری هستند.
نتایج غیررسمی دومین مرحله قانون اساسی جدید مصر که در ۱۷ استان برگزار شد، نشان می‌دهد که ۷۰.۶ مردم به قانون اساسی رأی «آری» داده‌اند./س
برچسب ها: همه پرسی ، مصر ، بیداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.