افزايش عرضه ارز به کنترل تقاضا نقش مهمي در ايجاد ثبات بازار ارز دارد.

حسين هاشمي کارشناس مسائل بانکي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت:  دولت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بازار ارز و سکه را به شرايط مطلوب برساند.

وي در خصوص نقش مرکز مبادلات ارزي و ساماندهي بازار ارز آزاد گفت: مرکز مبادلات نقش مهمي در ساماندهي نظام ارزي کشور دارد اما در اين رابطه ميزان عرضه ارز در مرکز مبادلات ارزي و محدوديت هاي مربوط به تحويل ارز به متقاضيان از اهميت ويژه اي برخوردار است زيرا موضوع افزايش عرضه ارز به کنترل تقاضا نقش مهمي در ايجاد ثبات در بازار ارز دارد.

هاشمي در پاسخ به اين سوال که در اين رابطه صرافي ها چه جايگاهي دارند گفت: صرافي ها نقش اساسي در ساماندهي بازار ارز و سکه دارند.
 
وي تصريح کرد : اگر دولت بتواند از ظرفيت صرافي ها به خوبي استفاده کند يعني آنها را وارد گود اصلي موضوع ارز و سکه کند به طور حتم مي تواند از ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود در صرافي ها به نفع ساماندهي بازار ارز و سکه استفاده کند.

هاشمي در خصوص بحث تزريق ارز به بازار آزاد که اين روزها کم و بيش در محافل اقتصادي مطرح است، گفت: تزريق ارز به منظور تأمين نيازهاي موجه اقتصادي کار کاملا اصولي است و اين موضوع مي تواند منجر به ايجاد ثبات و حتي کاهش نرخ ارز و به تبع آن سکه در کشور شود./ر
برچسب ها: تزریق ، ارز ، سکه ، نوسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار