در ادامه تنش ميان واشنگتن و مسکو ؛

مذاکره واشنگتن و مسکو درباره ممنوعيت کار سازمان هاي غيردولتي در روسيه

کاخ سفيد اعلام کرد واشنگتن که به شدت نگران تصويب قانون ممنوعيت حضانت کودکان روس توسط آمريکايي هاست قصد دارد با مسکو درباره ممنوعيت فعاليت سازمانهاي غيردولتي که هزينه آنها توسط آمريکا تامين مي شود مذاکره کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ريانووستي ، اين قانون به ديما ياکوفلف معروف شده است. ديما ياکوفلف کودک دو ساله روس بود که پدرخوانده آمريکاييش او را در يک روز گرم در خودرو رها کرد و کودک بر اثر حمله قلبي درگذشت.  
دفتر رياست جمهوري آمريکا در پاسخ به دادخواست هايي که شهروندان آمريکايي در ارتباط با اين موضوع ارائه کرده اند اعلام کرد : دولت آمريکا نيز مانند شما به شدت نگران تصويب قانون ممنوعيت حضانت کودکان روس در مجلس سفلي پارلمان روسيه است.
با تصويب اين قانون پذيرش سرپرستي کودکان روس توسط آمريکايي ها ممنوع و همکاري بين سازمانهاي غيردولتي روسي و شرکاي آمريکايي آنها ممنوع خواهد شد.
 به تازگي دو دادخواست در وب سايت کاخ سفيد انتشار يافت که چهل هزار نفر با امضاي آنها از اوباما رئيس جمهوري آمريکا خواسته بودند اسامي ولاديمير پوتين رئيس جمهوري و نمايندگان دوماي روسيه را نيز در فهرست ماگنيتسکي بگنجاند.
بر اساس مقررات کاخ سفيد براي اين که درخواستي مورد بررسي مقامات اين کشور قرار بگيرد مي بايست به امضاي بيست و پنج هزار نفر رسيده باشد.
اين دو دادخواست خواستار تحريم هاي آمريکا عليه آندسته از قانونگذاران روسي است که از لايحه ممنوعيت حضانت کودکان روسي توسط والدين آمريکايي حمايت کرده اند. در اين لايحه آمده که سرپرستي والدين آمريکايي «زندگي و رفاه هزاران يتيم روسي را به خطر مي‌اندازد.»
قانون آمريکايي ماگنيتسکي مقامات روسي را که در مرگ سرگئي ماگنيتسکي وکيل روسي دست داشته اند از دريافت رواديد محروم مي کند ،‌ وکيلي که طرح اختلاس 235 ميليون دلاري پليس را فاش کرد.
مسکو قانون ماگنيتسکي را بر ضد روسيه دانست و تصميم گرفت در واکنشي قابل توجه مخالفت خود را با آن اعلام نمايد.
روز بيست و يکم دسامبر دوماي روسيه قانون ديما ياکوفلف را تصويب کرد.
به موجب اين قانون حضانت کودکان روس نه تنها براي آمريکايي ها بلکه براي شهروندان کشورهايي که ناقض حقوق روسها باشند ممنوع است.
بر اساس همين قانون فعاليت سازمانهاي غيردولتي سياسي که هزينه آنها توسط آمريکا تامين مي شود و همچنين نهادهايي که فعاليتهاي آنها براي منافع روسيه تهديد به شمار مي رود ممنوع خواهد بود.

برچسب ها: بین الملل ، واشنگتن ، مسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار