کد نظارت بر ذبح و صید شرعی به تمامی استان ها ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان  ، مسئول نظارت بر ذبح و صید شرعی سازمان دامپزشکی کشور که برای شرکت در کارگاه آموزشی و بازآموزی دامپزشکی به گیلان سفر کرده است گفت : این کد به صورت پایلوت به استان های البرز و زنجان ابلاغ شده و سایر استان ها نیز در دست اقدام است.

حجت الاسلام حمید رضا علیجان زاده با اشاره به اینکه کد نظارت شرعی تاثیر بسزایی در صادرات دارد، اظهار داشت: هم اکنون 610 کشتارگاه دام و طیور در سطح کشور به فعالیت مشغول است که از این تعداد 227 کشتارگاه طیور و بقیه دام بصورت صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی است.
 وی با بیان اینکه 500 روحانی در کشتارگاه‌ های دام و طیور کشور بر ذبح شرعی و تولید گوشت حلال نظارت دارند، اظهارداشت: رعایت حلال و حرام به دستورات الهی، وظیفه شرعی مسلمان است.
علیجان زاده همچنین به تصویب قانون "نظارت شرعی ذبح و صید " از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این
قانون با هدف انطباق ذبح و صید حیوانات، پرندگان و آبزیان با موازین شرعی، توسعه فرهنگ تولید غذای پاک و کسب جایگاه تولید گوشت حلال در جهان، نهادینه کردن فرآیندهای دینی در ذبح و صید دام، پرندگان و آبزیان حلال گوشت ، توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی از طریق تولید محصولات حلال گوشت و بهداشتی و تقویت نظام پاسداشت حقوق حیوانات حلال گوشت در کشور مصوب شده است.
 کارگاه سه روزه دامپزشکی با موضوع ذبح شرعی فردا به کارخود پایان می دهد / س


برچسب ها: نظارت ، ذبح ، شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.