معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه طي چند روز اخير از اجراي طرح "قاضي مدرسه" در تمامي استان‌هاي کشور خبرداد و افزود: در اين طرح قضات وارد مدارس شده و دانش آموزان مي‌توانند در مورد انواع جرم و مجازات‌ها و راه‌هاي پيشگيري از آن مطلع شوند. يک داديار دادسرا گفت:

عباس برزگر در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در واکنش به "طرح قاضي مدرسه" اظهار داشت: ما چطور مي‌خواهيم دانش آموزان را از مسائل حقوقي و کيفري آگاه کنيم در حاليکه ساير شهروندان که به بلوغ فکري و سني رسيده‌اند از اين موضوعات آگاهي ندارند و نمي‌توانند جرم و غير جرم را به لحاظ حقوقي تشخيص دهند.

وي با بيان اين‌مطلب که ابتدا مي‌بايست خانواده‌ها با مسائل حقوقي و جرم و جزا آشنا شوند گفت: با توجه به اينکه عملا مجازات‌ها بازدارنده نيست بنابراين آگاه کردن دانش آموزان در سن پايين هيچ لزومي ندارد و  مناسب سن آنها نيست لذا آموزش‌ها بايد از پدر و مادرها آغاز شود تا از مجراي خانواده دانش آموزان تربيت شوند.

برزگر با اشاره به اينکه هنوز افراد بزرگسال جامعه از روند کارهاي حقوقي، جزائي آشنا نيستند گفت: اجرائي کردن اين طرح عقلايي نيست چرا که جرايم رايج بين نوجوانان بايد به صورت دوستانه و از طريق خانواده آموزش داده شود.

گفتني است، معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه طي چند روز اخير از اجراي طرح "قاضي مدرسه" در تمامي استان‌هاي کشور خبرداد و افزود: در اين طرح قضات وارد مدارس شده و دانش آموزان مي‌توانند در مورد انواع جرم و مجازات‌ها و راه‌هاي پيشگيري از آن مطلع شوند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قاضی ، جرائم ، دادیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار